![]() |
Är du raka motsatsen av dig sälv ?
Satt och funderade lite mellan seten på gymmet här hemma idag hur jag var när jag var mellan 12-18 års ålder. Och jag har kommit fram till att jag var nog tvärtemot den jag är idag, bland många punkter kan jag nämna maten, gillade typ ingenting och jag åt väldigt sällan. Jag cyklade väldigt mycket, nu garvar jag åt tanken att röra på mig ;)
Tyckte inte om att lyfta tunga saker, nu gör jag det så ofta det går :) Det kanske inte var dom starkaste "argumenten". Men ju mer jag tänker på det dessto mer ser jag att det är sant. Och det kommer fler allt eftersom. Kan det vara så att det man gör när man är yngre har en motsatt effekt när man bli äldre ? Och kan det vara så att när jag är 40 så är jag tvärtemot den jag är idag ? Ni som är lite äldre får gärna berätta om ni har pendlat i intressen/personlighet hittils i era liv. Någon fler än jag som är raka motsatsen av sig själv ? |
En del är nog raka motsatsen. Nu när du säger det så är det mesta jag kommer att tänka på raka motsatsen.
Jag tror inte det har något med åldern att göra, d.v.s att man ska ändra sig till motsatsen med tiden. Man har ju en egen personlighet för guds skull som man kan styra och ställa över hur man vill. |
kan nog säga att jag är raka motsattsen av mej själv när jag var yngre.
när jag var yngre trodde jag stenhårt på "behandla andra så som du själv vill bli behandlad",man hjälpte varenda liten själ,var mycket artig,behandlade alla väl...men när man mognade på sej och insåg att det bara var BS så övergick man till "behandla andra som du själv BLIR behandlad". |
Jag har alltid varit en sån där ekorre på koffeinrus, Och är det fortfarande.
allan |
Citat:
|
Jag är mig lik.
|
Samma nolla som jag alltid varit
|
Jag har inte förändrats ett dugg. På gott och ont.
|
Förändrats.. otroligt mycket, inte minst maten :)
|
jag har blivit snygg.. Annars är jag fortfarande den kanonperson jag va när jag va mindre :D
|
Citat:
förändringarna är väl hmmmm på vissa sätt har jag mer tålamod, på andra sätt mindre. Förstår mig bättre på människor, hoppas i alla fall att jag inte dömmer folk som man gjorde när man var lite yngre. hmmm vill också se nya platser och resa, inget jag hade särskilt mycket lust med när jag var yngre.. edit: gillar vapen numera. innan tyckte jag det var fjantigt :) oftast brukar det vara tvärtom. ska se om man kan få en licens för en ksp58 :) |
några saker som förändrats i livet e;
Rör på sig så lite som möjligt äta de mesta man hittar Vara mera egoist ,tyvärr |
Har blivit vuxen.
Något(väldigt mycket) lugnare temprament. |
Vissa saker har förändrats, andra saker är likadana som de varit. Har alltid varit en person som fått andra att skratta. Det har inte ändrats.
Det senaste halvåret har jag lärt mig oerhört mycket om mig själv och om andra människor. Men ännu finns det mycket kvar att lära. |
Förr var jag ung och vacker, nu är jag bara vacker.
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:19. |