![]() |
Funderar på att testa Atkins
Bara testa alltså. Kanske gillar det.
Har några frågor först. 1. Måste man ha ätardagar för att fylla på kolhydratsdepåerna? 2. Stänger man ner kolhydraterna HELT? 3. Är det optimalt att ligga på 70% fett och 30% protein? 4. Ska man fortsätta sin träning som vanligt? (I mitt fall 40 min morgonpromenad och 40 min innan middag) 5. I början blir man jävligt seg i skallen har jag hört, när avtar det? 6. Sänks ämnesomsättning märktbart i denna process? Är det något spec. man borde tänka på efter avslutat diet? Skulle uppskatta om ni också kunde länka till en svensk sida där man kunde läsa om vilka livsmedel det är som gäller. Vill inte ha någon engelsk då det kan uppkomma missförståndigheter. :) Om det finns fler avgörande och viktiga aspekter skriv gärna dom också. :bow: |
Re: Funderar på att testa Atkins
Citat:
|
Sök lokalt på forumet efter keto, CKD, TKD eller på nätet efter samma sökord.
Atkins har missat en hel del i sina böcker och det finns bättre råd. Jag skulle inte rekommendera det om du inte har bättre koll på vad det innebär samt vad du bör äta, ska du orka träna samtidigt så är just Atkins tämligen värdelöst utan då måste man äta kolhydrater och det finns olika sätt att lösa den biten på. Det är inget mirakel som gör att man tappar fettvikt snabbare och det är precis lika strikt som vanlig diet plus att man äter tråkigare mat i de flesta fall. |
Jag har kollat igenom en hel del på en site jag hittade, jag har lärt mig grunden och fattar vad det går ut på.
Men fantasin tryter när man ska komma på saker att äta. Det enda jag kommer på är tonfisk, ägg, kycklingfilé. :confused: Mina älskade cashewnötter innehåller ju en hel del kolhydrater. :confused: Och är det inte så, att med atkinsdiet kommer man upp i högre kcal-mängder per dag? För fett har ju mer kcal per gram? :confused: |
Det finns väl trots allt många olika sorters kött, fågel, ost och fisk, inte bara de där?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Zozza(Or whatever :)): http://www.markazits.com/diet/ |
Citat:
|
Citat:
Det finns ju massor av olika delar av nöt, gris, fjäderfä, lamm, osv, och hundratals rätter att tillaga. Bara att utesluta kolhydratdelen. |
Ska fixa fram tabelleter på mycket livsmedel innan jag kör igång, isf. Men ska höra med läkaren först. :)
Hamburgerkött måste alltså vara ett perfekt alternativ också? :hbang: |
Poängen är att du äter mer feta köttbitar inte de vanliga fettfria.
Sen så är det svårt att komma upp i spec stora mängder kcal utan kolhydrater därav tycker många att man inte behöver räkna dem. |
Citat:
|
Lika bra att bestämma sig innan nästa fredag då det ska handlas.
Ska nog hitta en hel del livsmedel med höga fetthalter och lite kolhydrater. :hbang: |
Kosta på dig lite grönsaker med blir inte så mkt kolhydrater av sallad etc.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08. |