![]() |
Realistiskt att kunna reversecurla 60kg?
Rak stång, 60 kgs reverse curl för reps. Utan att fuska, svinga, frivända eller använda dragremmar eller handledsstöd. Väldigt strikt stil upp till axeln och inte halvvägs. 60kg. Är det realistiskt att kunna träna sig till?
|
Väntar på svar från Arne, han känns som den enda på kolo som ens skulle kunna ha testat något i närheten :D
|
Citat:
Genomsnittlig kvinna? Genomsnittlig man? Man på 120kg, Man på 150kg? Genomsnittlig man i sverige (efter snabb googling) väger ca 84kg på 180cm. Där tror jag det är orealistiskt. Inte att det är omöjligt, men osannolikt och många års dedikerad träning mot det målet. |
Heter man Denis Cyplenko så är det en vanlig måndag.
För många andra är det orealistiskt. |
Video på godkänd teknik så man kan ge det ett försök?
|
När jag har klarat 30kg utan kalsongbyte ska jag säga: Allt är möjligt!
|
Nån snubbe som gör reverse curl med 200lbs
https://www.youtube.com/shorts/DRjlZ3cRQ28 Vad tycker ni om den striktheten? Jag tycker det är för mycket böja ryggen bakåt för att kunna vinkla upp stången för min smak Personligen vill jag inte ha någon rörelse i höft eller rygg alls från start till slut förutom eventuellt under absolut sista delen av curlen för att grisa färdigt reppen |
Citat:
Jag är för övrigt bekant med Carl, han är ett jävla monster och bäst i världen på grepp *cupid* |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ja precis, men en bra video för att visa hur det inte ska se ut! Jag följer tråden med stort intresse, skulle vilja se någon fixa en 60kg strikt reverse curl! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:45. |