![]() |
Är ni övningsinfluencer på ert gym?
Har ni en eller flera lite mer speciella övningar, eller varianter på övningar som ni utför i gymmet, som ni sett att andra tagit efter?
Jag kör ofta ett par lite mer underliga/ovanliga övningar som man väldigt sällan ser på det gym jag tränar. Men väntar fortfarande på att någon ska börja ta efter! Min influenceraura är nog inte tillräckligt stark, ännu! |
Ja. Omvända kroppsviktsrodd i Smithmaskin.
|
Citat:
|
Jag tror att jag är det med latspullovers i hiss. Tycker mig sällan se någon göra den övningen förutom på mitt "hemma"gym.
|
Jag minns för längde sedan att jag låg raklång på golvet och körde biceps i cable. Det var det en som tog efter.
Sjuk övning såhär i efterhand. Förmodligen meningslös också. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nej tyvärr. Skulle nog tycka det var kul om det var så. Däremot har jag själv blivit influerad i övningsval av en tjej som skulle tävla i bikinifitness. Det är väl kanske inte en disciplin för mig men några övningar snodde jag av henne. Hip-thrust i smith, hip-thrust med vadpress i smith, och knästående press bakom nacke i smith.
|
Det är något gäng med kids som brukar gymma ibland, antar att dom är 16 typ som är åldersgränsen. Dom brukar stå och glo på mig när jag gör, och sedan så fort jag är klar komma och köra samma övning efter mig :D
Ibland samlar de mod till dig och frågar om varför jag gör på ett visst sätt också. Svarar gladeligen på det. Känns som en positiv grej, gillar det! |
Citat:
|
Brukar göra handstående armhävningar och armhävningar med fötterna på en kub för att träffa övre bröst. Händerna på ett par step-up brädor för att komma djupare. Ställer alltid utrustningen som behövs på en specifik plats i gymmet när jag kör dessa övningar. Har sett att exakt den utrustningen står där jag brukar använda den på samma sätt som jag brukar ställa upp det även när jag har plockat undan efter mig. Så var det aldrig innan jag började med detta. Någon copy-catar mig alltså. Aldrig sett vem som gör så dock.
|
Nej. Inte alls. Annars tycker jag att lårcurl med hantel borde passa många. Eller varför inte köra hantelrodd, helt utan stöd:(
|
Citat:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:02. |