![]() |
Gått ner i vikt av alkohol, "Torkar" det ut kroppen eller varför 2-3 kg viktnedgång?
Hej, Konsumerat en hel del alkohol denna helgen som varit.
Inte tränat på 3 dagar, Men förmodligen legat på rätt kraftigt kaloriöverskott 2 dagar irad. Men endå gått ner ca 3 kg, Ialf vikten på morgonen. Gör alkoholen på något sätt så man droppar en hel del vikt för stunden? Och varför isådanafall. Lite nyfiken då det blev en liten chock när man vägde sig |
Det är något jag också har märk genom åren, min gissning är att alkohol "torkar ut dig på vätska " så min gissning är att det är vattenvikt som du har tappat
|
Citat:
I fredags drack jag runt 14 st 33cl, Öl är ju 99% vatten typ med tänker jag. |
Blir ju såklart något extra toalett besök med, Men mängden vätska+maten känns endå som ett mysterium att man är 3 kg lättare på morgonen haha.
|
Det torkar ut mig som fan i alla fall. 1 toalettbesökt per 33cl öl brukar det vara för mig. Så jag dricker knappt öl eller cider längre på grund av det.
|
hör dig , men en vuxen människa består av cirka 60 procent vatten också om jag inte minns fel..
Sen vet jag inte hur mycket alkohol torkar ut en på vätska om nu så är fallet men det får mig att tänka på alla dessa sporter(kampsport tänker jag på främst nu) när man ska klara invägningar hit & dit där det drar till bastun för att svettas ut så mycket vätska som möjligt. Finns ju en del kilos att ta ifrån när det kommer från vätska i kroppen |
Alkohol torkar ju ut kroppen något fruktansvärt. Minns någon gång man blivit riktigt jävla full och dagen efter druckit typ 3 liter men pissar inte förrän på kvällen iaf.
|
Japp världens sämsta drog
Du tror dublir smal och snygg när du dricker men egentligen blir du fet och ful |
Citat:
|
Citat:
|
|
Alkoholen hämmar hormonet ADH (antidiuretiskt hormon) vilket leder till att man får större mängd urin och kroppen inte tar upp lika mycket av den vätska man får i sig. Det leder till att man blir uttorkad.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:30. |