![]() |
Preventivmedel för kroppsbyggare
Citat:
http://press.endocrine.org/doi/10.1210/jc.2016-2141 |
Kul, man blir ett svettigt aggressivt psykfall med bitchtits.
Emotional disorder 16.9 % Mood altered/mood swings 4.7% Hostility 3.8% Depressed mood/depression 2.8% Aggression 1.9% Affective disorder 1.6% Myalgia 16.3 % Gynaecomastia 5.6% Hyperhidrosis 5.3% och bara: Weight increased 3.8% Samt 44 veckor tills man når ca 90% återhämtning av spermier efter avbruten behandling. 5,2 % chans att de inte har återhämtat sig helt efter ett år... Dessutom tar det ca 22 veckor innan man når maximal effektivitet av hämmandet av spermiebildning. "Vänta lite nu älskling, bara 5 månader till..." |
Kan ju tillägga att det svaren på frågan "Would you use a method of contraception like this?" är lite kul.
Innan (beginning of efficacy phase) Män: 87,9% Kvinnor: 87,5% Efter Män: 82,3% Kvinnor: 76,0% Så kvinnorna verkar ha tyckt att det var värre än männen :D. |
Citat:
Intressant iaf att det fortsätter forskas på att ge män något. :) |
P-Piller för kvinnor borde förbjudas tills dem kan erbjuda våra kvinnor nåt som inte skickar dem i graven i tidig ålder eller sabbar deras innandöme.
Så mycket bi-effekter som dem får av P-Piller är ju helt sjukt. Killar kan väl dra på en kodis så är saken biff? |
Nämnde inte hormoner för kvinnor, ser inte vad det har med min post att göra? Hormoner känns utifrån tillgänglig forskning inte optimalt för varken män eller kvinnor.
|
Citat:
Frågan är om det är p-pillren eller om det är att de möjliggör att kvinnorna kan ha sex med många män (vilket är kopplat till många mått på ohälsa och olycka) utan att tänka på konsekvenserna. Citat:
Kondomer är ju iofs rätt kassa på att förebygga graviditet. |
Smart av dem att inte kontrollera östrogenet, inte konstigt så många fick biverkningar, suck!
|
Citat:
Jag tycker det verkar rätt rimligt. Jag vet inte riktigt vad Norethisterone gör... Läste lite snabbt att det kan öka SHBG markant. Fattar inte riktigt vad det ska va bra för. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Det jag säger är att även om kontrollerar östro med en AI så kan du fortfarande få gyno om du har otur/känslig eller doserar fel. Sedan kan du självklart slänga in SERMs specifikt för gyno men igen ingen absolut garant att det går tillbaka om du fått det. Båda har dessutom egna bieffekter som man kan råka ut för. |
Citat:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08. |