Diomedea exulans |
2016-03-06 17:54 |
Det som räddade mig från din situation var att dejta en tjej med extrem åldersnoja och inse hur jävla fjantigt det är.
Jag var 23, tjejen var 29, och hon gjorde knappt annat än att gnälla över att livet var över. Hon var snygg, men hade fått för sig att hon slutade vara snygg vid 27. Det faktum att hon inte hade stadgat sig än skyllde hon på att hon blivit för gammal och ful (att hon fick ragg hela tiden, däribland jag, förklarade hon med att killar vill ligga med alla tjejer, och inte bryr sig om utseendet när de vill ligga).
När jag en gång tog upp att jag själv inte heller var så nöjd över mitt liv sa hon (jag citerar ordagrannt): "Du kan ju inte vara bitter! Du är 23! Jag kan vara bitter, jag är 29". Hon menade med andra ord att jag hade max sex år på mig innan livet var över. Ja, det var ju jävligt peppande ord...
Att bestämma mig för att aldrig bli som den där jävla tönten räckte för att bota mig från åldersnoja för all framtid.
En annan sak som har hjälpt mig är vetskapen om att jag kommer kunna utföra allt som gör mig glad gott och väl till jag är 60. Mina hobbyer är att skriva inlägg på nätforum, kolla på film och tv-serier, sköta om djur, läsa böcker, spela sällskapsspel och surfa porr. Inget av det behöver man vara "ung och vital" för att klara. Att jag har insett att kvinnor bara bryr sig om personlighet, inte utseende, har också varit en stark faktor.
Jag ser fram emot att vara gammal. Att vara pensionerad måste vara awesome. Det enda jag grämer mig inför är att mitt minne kommer bli ännu sämre, min tinnitus kommer bli ännu värre, och jag kanske blir inkontinent.
Om jag hade gillat att spela fotboll, eller någon annan aktivitet som kräver ungdomlig vigör, då hade jag kanske nojat mer.
|