![]() |
EM i klassisk SL i Tartu, Estland
|
Medaljchans för Gullander i -105. Kommer också hålla ett öga på Martin Rönning i plussen. Han verkar vara i form nu.
|
Ska bli kul att se vad Hristov i -120 kan trolla fram han böjde ju 360 för ett tag sedan.
|
Citat:
|
Kollade upp det själv. I plussen är de fyra bästa icke-européer, sett utifrån förra VM. Ray Williams var visst lite i en klass för sig. 1000,5 kg i totalen, tvåan hade 977,5 kg.
|
Citat:
|
-93, -105 och 120+ kommer nog att vara dom intressantaste klasserna på herrsidan.
Emil nära på medalj på nominering, gullander likaså och så Martin Rönning som bara måste ses! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ett förbjudande utav utrustning skulle skada våra chanser att ta medaljer på internationella mästerskap kraftigt. En dopingfri lyftare kan ta medaljer på utrustnings-VM, förutsatt att lyftaren är mycket tekniskt duktig med utrustningen. Givetvis så behövs det en stor talang och långsiktigt, målmedvetet tränande bakom också, men en tekniskt duktig lyftare kan slå dopade lyftare som är mindre duktiga med utrustning. Problemet är bara att det är omöjligt för en dopingfri lyftare att ta medaljer på ett klassiskt VM. Speciellt på herr-sidan på senior-VM. Trenden i resultat visar att det är på väg åt samma håll både på dam-sidan och på junior-sidan. En dopingfri lyftare kan inte konkurrera med dopade lyftare inom klassisk lyftning. Det går inte att kompensera med vinklar, fysisk talang eller optimal träning. |
Citat:
Är anti-dopingarbetet sämre när det gäller klassisk lyftning menar du? |
Citat:
|
Många länder är rena skämten i att skriva nomineringstotal på sina lyftare.
Vi skriver bara SM-resultat i princip. När te.x Georgien skriver träningstotal och lägger till 20kg för skojs skull. Ofta 50kg+ mer än lyftaren gjort på små tävlingar. Bra suspekta lyftare också, men vad kan man göra åt det... Citat:
852.5kg som är världsrekord i 105an tror jag att jag kan nå i min livstid(även om rekordet då kommer vara betydligt högre) |
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49. |