![]() |
Håkan Hellström-text: Vad menade Totta?
Från "Dom där jag kommer från":
Citat:
Vet ni? |
Fel forum för detta, tror jag. :D
|
Att han inte knäböjt tillräckligt.
|
sten = troligtvis kodord för eaa
|
Haha! Kolozzeum, pop, och textanalys hör inte ihop menar du?! :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Äta sten - göra en fet face plant - varit med om nån tung skit
|
Citat:
"När jag trodde jag hade nått den" = trodde han hade nått punkten, "the spot"? "Nere på C von, Tottas klubb, jag var sjutton" = på någon klubb när han var 17 bast? "Och jag jobba mig med veteranen, Totta svara över axeln" = "partnern" tittar över axel när han står på alla fyra och förklarar? "du vet inget om bluesen förrän du har ätit'sten" = vad han förklarar här är osäkert, du vet inget om punkten tills det "gått"? Totta nu vet jag vad du menade = nu vet han om punkten? men det är säkert fel |
Citat:
|
Tja, det är väl bara att hitta ursprungslåten/texten han stulit och kallat sin egen..
Hatar Hellström!:devil: |
Texten är helt ologisk och hela Håkan är det också för den delen. Jag ser bara massa jävla ord och brukar oftast fatta nada av svenska låttexter.
|
Fattiga bluesspelande afroamerikaner i södern brukade äta sten eftersom att de svalt. Det är därifrån uttrycker härstammar.
Som ett resultat av detta fick de bättre utveckling på benmuskulaturen eftersom att de gick omkring med många extrakilon bestående av småsten i magen. Speciellt vaderna växte ordentligt. |
Citat:
Eller jävligt mycket tjack, Håkan brukar haka upp sig på det. |
Crack cocaine = rocks = sten
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:09. |