![]() |
New bike
Tittar på cykel.
& tänkt köpa någon hyffsad antingen hybrid eller mountainbike. Kommer cykla både på asfalt och lite i skogen. Vad ska jag välja? Kanske värt med en mtb? pga lite skogsåkning? Jag pollar. |
SPECIALIZED S-WORKS EPIC WC
https://www.cykloteket.se/_files/Pro...26536_3776.jpg Pris? Endast 87.000:- |
Citat:
|
Skogsåkning är ett väldigt brett begrepp och kan innefatta allting ifrån svetto XC till ren herre-jävlar downhill. Specificera budget och fundera över vad du verkligen vill/kommer använda cykeln till så tror jag du har bättre förutsättningar för att göra ett riktigt val :)
|
R_scarpa my man, jag skulle kört på en MTB. Precis som du säger, man vill kunna åka lite offroad, även om man till 90% kommer ha den till pendling. Det är inte så jobbigt att trampa en MTB jämfört med en hybrid. Plus det blir more gainz osv.
|
Alltid roligare med en "ren" cykel. Om det är ytterst lite, eller inte så hård terräng, som du ska cykla i skogen kanske en cx vore ngt?
|
Bägge är långsamma.
:cool: ok hade tagit en renodlad pendlarcykel och struntat i offroadkrafs. |
|
Citat:
mina förra cykel hade inga dämpare och det var rena helvetet att köra i skogen =)... Tror jag beslutar mig för en mtb endå :D |
Finns ju MTb med avstängningsbara dämpare,
|
Vad heter de där tyska cyklarna som många tipsar om när man pratar cyklar för 7-15k?
|
Citat:
|
Citat:
|
Skippa skogscykeln, alla vet att den sanna glädjen ligger i ändlöst plågande på landsväg.
Du kan få en vettig Bianchi Racer för runt 20K. |
Citat:
Skogscykling är mer nöje, medans asfalt är mer för att komma fram. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:24. |