![]() |
Flicka som vill bli stark
Tjena! Tänkte starta en journal här kanske kan få tips o sånt ibland ?
jag vill bli stark stark stark men samtidigt öka volym så vill ej köra enbart styrkeschema. Har ej maxat men: Böj 80 kg 5x5 Mark 90 5x5 Bänk: 0 kör ej bröst .. Vet ej hur man gör Militärpress: 32,5 kg 5x5 Ålder: under 25 Vikt: 61 (ska ligga på balans/litet underskott nu) |
Damn, du är stark. Hur länge har du tränat?
Vill inte komma med för många brosciencetips, men du kan kolla in alan thralls kanal på youtube ang bröst/bänkpress för pointers och gå vidare därifrån |
Kul att du tycker det. Jag önskar jag kunde komma upp i högre vikter.. Jag har tränat oseriöst nåt år men seriösare nu! Har dock lite problem med rygg, knän o ena armbågen men funkar o lyfta ändå..
Här är ytterligare övningar jag ökar i och vill öka i (allt är 3-4 set med 8-12 reps): Rygg: Latsdrag 61 kg Hantelrodd 30 kg (kan klara 32,5 men ej fler än 1 set hittills) sittande rodd 55 kg Stångrodd 45-50 kg Armar (bryr mej ej om armar så ej så viktigt o öka o det är svårt men kan bli kul o öka ändå) dessa övningar får jag bäst kontakt med! Vill helst öka i triceps då jag kan bli starkare i militärpress tack vare det! Triceps hantel bakom huvud (vad heter övningen?) 26 kg Triceps pushdown 45-50 kg Triceps rep i cable över huvud 45 kg Biceps i cable 45-50 kg Ben: Raka mark med stång 80 kg Utfall hantlar 26 kg Benpress 180 kg Benspark maskin 100 kg Raka mark med hantlar 32,5 kg hipthrust 90 kg Allt detta vill jag öka främst ben och rygg.. Latsdrag har varit svårt o öka i varit samma vikter länge.. Däremot det andra ökas så kommer uppdatera här!:) så ni får gärna komma med tips ! Jag kommer ej träna bröst för jag lyckas alltid bara skada mig när jag försöker mig på det så orkar ej ödsla energi på det.. |
Kul med tillskott på kvinnofronten :) kör hårt!
|
Girlpower:D
Har ej använt nån träningshjälp så tänkte börja med bälte o remmar.. Problemet är bara att jag ej fattar hur man använder remmar .. Köpt bältet nyligen men använt det typ 1 Gng o det kändes ej jättebra.. Kanske sätter på det fel eller nåt.. |
Varken ökning eller minskning idag i passet!
|
Ökade i utfall med hantlar idag 28 kg 3x8!
Kör 82,5 kg böj 5x5 nästa pass .. Ska testa med bälte då |
Jag körde med bälte idag på raka mark 80 kg 4x8 ... Var för svag idag, förra veckan gick det jättelätt så testade med bälte idag istället och fattar fan ej om det ens hjälpte.. Sätter säkert helt fel :( men klarade 8 reps iaf men det var töngt;(
|
Dags för nötter o quarrkkk
|
Sjuka lår. Hur länge har du tränat?
|
Bra ben! Kanske lite mer fokus på hamstring? Bra tryck i tutorna också :d
Vaderna är som dom är. Inte många som lyckas bygga någon vettig volym. Antingen har man dom eller inte, typ. |
Ok fan ni hann se hehe
Jag har tränat seriöst 1,5 år snart :) Jo har fått mycket bättre hammies:) syns bättre när jag ej har byxor men vill ej lägga upp såna bilder ;p |
Citat:
|
Hehe tack:)
|
Ångrade du dig och radera? :D
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47. |