![]() |
Tungviktslöpning!
Hej!
Tänkte starta en tråd för oss tungviktslöpare. Löptränar nu 2-3 gånger i veckan samt 4 styrkepass. Har under det senaste året bara kunnat löpträna under de senaste 3 månaderna. Tanken är här att försöka få lite mer inspiration, som tung löpare av andra löpare i den tyngre viktklassen. Tänkte sätta en viktgräns på minst 95kg. Är själv 120kg och 193-194cm lång. Mina resultat i löpning är hittills som följer; 1,5km terräng 6 min 2,5km terräng 14 min Målet är att minska minst 5kg i vikt och springa en bra tid på milen. Dagens träning var 11km gång i högt tempo. Sluttid på 1;34:12. |
Lite för lätt tyvärr, ligger på 91-92 kg tror jag :) Har också börjat löpträna i alla fall, guld värt.
|
Citat:
Vad har du för resultat i löpningen hittills? |
Kommer inte ihåg mina gamla tider förutom 6:46 på 2 km, var duktig på att löpa men började lyfta vikter och sedan har det systematiskt minskat. Nu är jag igång igen och tycker det är kul, kanske gjort 10 löppass i år vilket är ganska många fler än föregående år. Började med att springa 5 km på ca 27, 5:26-tempo. I förrgår drog jag av 10,98 km på 59:52, 5:26-tempo. Ont i foten efter det, ren asfaltslöpning. Ska springa igen när foten tillåter.
|
Citat:
Ska kolla din insta också. Hur ofta har du tänkt att löpträna i fortsättningen? |
Citat:
2 ggr/vecka är tanken, växla mellan 3 och 5 km. Det är nog bättre att följa min journal här på Kolo, eller bara kika om jag uppdaterar i den här. På instagram blir det väldigt sporadiskt något om träning. |
Citat:
Ja, en bra tid är väl under 40 min, men knappast något jag kommer att klara. Bra tid för mig är väl under 50 min. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:21. |