![]() |
Endast äta fett under början av dagen. Alltså inta protein senare på dagen.
Tja.
Jag kör just nu en ganska strikt ketogenisk diet av den anledningen att jag helt enkelt trivs bäst att äta på detta vis. När jag är i ketos så känner jag inte speciellt mycket hunger vilket är perfekt för att gå ner i vikt. Dagar då jag inte tränar kan jag väldigt enkelt stå mig på kaffe med grädde i och ibland även en matsked kokosolja. Detta innehåller väldigt lite protein och min fråga är då om det är "dumt" att inte äta någon form av protein förrän senare på eftermiddagen? Jag intar ju som sagt fullfet grädde och kokosolja så det är ju inget fastnade i det hela. Detta görs bara när jag inte har tränat. Vad tror ni om detta? |
Får du i dig tillräckligt (relativt begrepp) med energi och protein totalt sett under dygnet så gör det nog ingenting. Hur lång tid går du utan att äta protein, d vs hur lång "fasta" handlar det om?
|
Citat:
skriv ner dit matschema. |
Är du i ketios så är kroppen full av ketoner. Det skyddar ditt kroppsprotein. Dina förluster blir minimala. Det är en av få fördelar en ketogen kost har.
|
Citat:
Brukar bli 2 stora koppar kaffe med 3 msk grädde i vadera. |
Citat:
|
Citat:
|
Får man inte riktigt vidrig andedräkt av att vara i ketios?
|
Visst. Du andas ut aceton. Är samma ämne som man tar bort nagellack med.
Aceton är egentligen en nedbrytningsprodukt av de andra ketonerna som snurrar runt i blodet. Utsöndras i urinen också. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:25. |