![]() |
Synpunkter på mitt dietupplägg?
Ska fatta mig kort!
Har gått på diet i 6 veckor (varav 1 dag har varit cheat) och det är många frågor som dykt upp kring mitt upplägg. För lite kolhydrater? Kan man ändra på något? Är det "ultimat"? Startvikt: 53kg Nuvarande vikt: 49kg Kcal/dag: 1500 Protein: 130-140g Kolhydrater: 90g Fett: 55g (Ålder: 18, tjej) Vad tycker ni om upplägget? Jag tränar cirka 4ggr/vecka och då blir det styrketräning + 30 min morgonpromenader på vardagarna. Kör även periodisk fasta så gott det går, ibland kommer man hem sent efter träning och då blir det ju självklart mat efteråt. Mina måltider består av: havregryn, jordnötssmör, bär kyckling, potatis, broccoli, avokado, ägg, äggvita, köttfärs, tonfisk, banan och en hel del zucchini. Alltså inget proteinpulver eller några mjölkprodukter (ibland blir det ost dock...) :em: |
vrf inga mjölkprodukter? och dessutom hur lång är du?
|
Ser ok ut, du kan dock skära ned lite på proteinet och öka på kolhydraterna om du vill. Hur lång är du förresten? 49 kg är väldigt lite.
|
Citat:
tänkte oxå på det |
Ja ursäkta glömde skriva längd! Jag är rätt kort, 1,59!
|
Äter inte mjölkprodukter eftersom att jag provade 1 mjölkfri vecka för ett tag sen och kände att min mage som annars är så uppblåst mådde mycket bättre så då fortsatte jag med det. Saknar min kvarg otroligt mycket, gott och snabb källa till protein. Nu blir det en himla massa steka och fixa...
|
Behöver du verkligen gå ned mer i vikt? De flesta personer är smalfeta och borde snarare fokusera på att bygga muskler.
|
Kosten ser OK ut men som sagt så skulle du nog kunna sänka proteinet lite till fördel för kolhydrater istället (om du vill). Å andra sidan så verkar det ju ha funkat bra för dig hittills så varför ändra något som funkar.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:11. |