![]() |
Du är en invaderande alien och får tillintetgöra 12 städer, vilka väljer du?
När utomjordingarna invaderar i filmen Indepencence Day placerar de 12 gigantiska rymdskepp över väl valda städer på jorden, och vid ett givet klockslag spränger de därefter bort städerna. Efteråt tar det lång tid innan jätterymdskeppen kan ladda upp sina jättevapen igen, så det gäller att välja rätt städer först.
När jag har för lite att göra brukar jag roa mig med att försöka klura ut vilka 12 städer jag själv hade valt. Målet är total utrotning eller kraftig decimering av mänskligheten. Ens första prioritet är väl att hindra människorna från att slå tillbaka, så ställen där militära ledare bor är högprioriterade. Dessutom vill man krossa människornas moral och ha ihjäl dem så snabbt som möjligt, så kulturella center och ställen med många människor är också starka kandidater. Allt detta pekar på att det är stora huvudstäder man bör sikta in sig på. Vilka städer hade ni valt? Det blir ingen poll, för det hade blivit en smula rörigt. Min preliminära lista just nu är: 1) Washington DC 2) Moskva 3) Peking 4) Jerusalem 5) London 6) Tokyo 7) Kapstaden 8) Mexico City 9) Berlin 10) Rom 11) New Delhi 12) Canberra. |
Varför prioritera Canberra framför t.ex. Paris (kärnvapenland + kulturstad + fler invånare)?
|
Tror inte vi kommer få höra något mer från Dio längre, NSA is on the way.
|
Shanghai, Hong Kong, Bombay, New York!? Sydney framför Canberra.
|
Citat:
|
Skellefteå.
|
Jag började med Stockholm och Bryssel sedan insåg jag snabbt att Stockholm förgör hela Sverige (via Rosenbad) och Bryssel (EU parlamentet) förgör hela Europa så jag la ned det... :D
|
Citat:
|
Förgör alla ekonomiska centrum först.
London, New York, Tokyo, Hong-kong, Singapore osv. |
Kom ihåg att man bara får välja 12!
Okej, det här då: London New York Tokyo Hongkong Singapore Paris Shanghai Bombay Peking Moskva Washington DC Tel Aviv? |
Vi kan lägga till Wien också för att slå till mot OPEC's högkvarter! Oljekaoz!
|
Citat:
|
1. Moskva
2. Paris 3. London 4. New York 5. Hong Kong 6. Peking 7. Istanbul 8. Tokyo 9. Dehli 10. Shanghai 11. Seoul 12. Kairo |
Citat:
|
12 bomber på Tierp.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:21. |