![]() |
Kostschema, feedback och kritik :)
Hej alla! Har lagt upp ett Kostschema gällande deffen, jag skulle vilja ha lite feedback och kritik på den.
Jag är en kille på 21 år, 78 kg, 182 cm, tränar 4-5 dagar i veckan Frukost: 4-6 ägg alternativt 1 port havregrynsgröt och 2 ägg Lunch: 60 g fullkornspasta 200-250 g kycklingfilé Massa wok 0,5 dl matlagningsgrädde Pre workout: 250 g keso 1 skopa xtend bcaa Post workout; 1 port whey 80 Middag: 300g alternativt kött 60g kvarg Wok och grönsaker Är det något jag bör ändra ? Har räknat lite på kalorier och med detta bör jag hamna på runt 2000 (grov avrundning) Vad tycks ? Tack för alla svar |
Jag tycker du bör lägga till mer kolhydrater, speciellt efter träning. Antingen lägger du bara till och har ett kcal-intag på runt 2400 eller så tar du bort äggen till frukost och lägger dessa kcal på kolh efter träning.
Men manipulationer gör oftast ingen större skillnad. Kör på i någon månad och känn efter. Flytta sedan om och experimentera för att komma fram till hur du deffar bäst. (alternativt kött? hahaha) |
Hahah såg det nu xD Menade typ valfritt mellan kyckling, fisk eller kött
|
Jag hade ätit potatis istället för pasta, för jag tycker pasta triggar ett sug.
Har du något praktiskt skäl att ta proteindrink efter träning? Jag vill helst tugga alla mina kalorier under deff. Möjligtvis utom alkohol :) Proteindrinkar tar jag men bara när jag verkligen måste (du tynar inte bort om du inte dricker en shake 2 minuter efter du hängt undan vikterna). Sen hade jag personligen nog flyttat ut kvarg, en del av frukostkalorierna och matlagningsgrädde och haft som "disponibelt", vilket för mig oftast blivit kvällsmål men blir middagen långt efter träningen så kan det ju komma efter träning också. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
1. Underskott och tillräckligt med protein och fett. 2. Mättnad 3. Optimera 1 och 2 så du kan leva så bra som möjligt. |
Ät mer. Så länge du inte har ett datum då måste vara i en viss form så ser jag ingen anledning till att inte äta mer (ffa kolhydrater i detta fall. Addera till nuvrande schema) och låta det ta lite längre tid. Du lär då må bättre på vägen och dessutom prestera bättre under träningspassen.
|
Tycker du kan dra ned på köttet alt äggen och lägga till mer kolhydrater.
|
Citat:
Min åsikt iaf. |
Tycker du borde köra paleo diet så kommer du nog må bra och bli rippad ;) puss
|
känns overkill att ta keso OCH bcaa innan träningen, keso borde ge dig massor av de grenade aminosyrorna
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:49. |