![]() |
96:a bygger sig större än någonsin!
Hej! Tänkte att det var dags att göra en egen journal nu efter mycket tittande på andras.
Info om mig: Jag heter Christoffer och är 96:a, alltså 17 år gammal, och bor i Stockholm. Jag har styrketränat ett tag nu, ungefär 1-2 år men aldrig kört seriöst. I början var det mycket gå till gymmet ibland och sket i kosten och allt det där. Sedan började jag lite seriösare med gymandet men kom aldrig riktigt igång med det där med maten. Men nu är jag mer taggad en någonsin och det enda jag tänker på är träning och nu för två veckor sedan började jag min första riktiga bulk och tänkte bygga på mig rejält med muskler. Mitt mål nu är att komma upp till minst 88kg till februari-mars för att sedan påbörja en deff fram till sommaren. Kan lägga till att jag har ganska lätt att bygga på mig muskler och har alltid varit ganska stor med breda axlar. Stats nu: Morgonvikt: Gungar mellan 85-86, vägde 85.3 imorse. Mina maxvikter i övningar är jag inte säker på eftersom jag inte provat på väldigt länge men jag ska prova om ungefär två veckor så det kommer upp då. Mått opumpad när jag började bulken: Bröst: 98cm(runt kroppen) Arm: 37cm Midja 80cm Ben 55cm Jag går nu efter ett program som heter Tri-Phase vilket innebär att jag tränar fyra dagar i veckan såhär: Måndag: Rygg, traps Onsdag: Bröst, axlar Fredag: Ben Lördag: Biceps, triceps Kosttillskott: Bodyscience BCAA Bodyscience Creatin Monohydrate Whey 100 Slänger upp lite bilder sen också. Hoppas något kommer tycka om journalen, första uppdateringen kommer imorgon efter ett bröst och axelpass, längtar! |
:thumbup:
Kolozzeum blev precis litt roligare ;) Kör hårt! |
4 bifogad(e) fil(er)
Här kommer lite bilder och glömde också skriva min längd. Jag är 181cm lång :d
|
Bra utgångsläge! Särskilt armar/axlar :)
|
Man tackar :)
|
ska bli kul att följa. :)
|
Då var man klar med detta morgonpass som bestod av bröst och axlar. Kan tillägga att jag i somras var för lat för att åka en timme till gymmet så det blev inte mycket skrotlyftande i sommar och förlorade därför en del muskler. Därför blir det väldigt mycket gains nu i början har jag märkt och varje pass nästan ökar jag väldigt mycket.
Ligger nu på tredje veckan av Tri-Phase programmet vilket innebär att jag kör fem sets per övning. Men dagens pass då som gick vääääldigt bra :hbang:: Bänkpress: 65x11 -PB 70x6 -PB 67.5x5 65x6 62.5x6 Snedbänk med hantlar: 27.5x8 -PB 27.5x5 25x6 22.5x7 22.5x7 Cable cross over (brukar inte köra denna så det var lite svårt att välja vikt): 25x15 32.5x8 30x8 30x8 27.5x10 Vikten jag skriver är på varje sida så 25x15 är 25kg på varje sida. Militärpress (total vikt) 37.5x10 -PB 40x7 -PB 37.5x6 35x8 35x7 Dumbbell lateral raise(vikt per hantel) 10x15 -PB 12.5x12 -PB 12.5x10 12.5x9 12.5x8 Macros kommer ikväll ;) |
Kalaesbra pass! Juckar du upp stången med benen i militärpress eller kör du strikt som sören i backen?
|
Strikt som sören alla förutom de 1-2 sista :)
|
:thumbup:
|
Ben- och ryggbild kommer upp snart också :)
|
Lit macros:
3634kcal 215g protein 371g kolhydrater 137g fett |
Ey walla, bilderna jao. Bra macros, väldigt likt mina ;)
|
Har bara en benbild som jag tog tidigare idag, vettefan om den blev så bra men slänger upp den ändå. Har ingen på ryggen än men får be frugan ta en sen ;)
|
Upp med den då. :)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:08. |