![]() |
Ägg!!!
Tjena!
Tänkte höra lite om mina ägg. Då jag inte orkar stå och koka upp ett gäng varje morgon kokar jag alla 25 på en gång och lägger dem i kylen. Speler det nån roll näringsmässigt att ha färdigkokta ägg i kylen eller kvittar det? |
kvittar, n¨är du väl har tillagat dem, kalla ägg äger
|
Hur många ägg äter du på en dag:confused:
Koka ett gäng ägg men låt dem inte bli äldre än 4-5 dagar i kylskåpet. Kokta ägg håller sig sämre än råa. |
Brukar väl bli en 3-4 stycken till frukosten och ibland ett par senare med en macka som mellanmål.
Men 4-5 dar alltså, bra att veta mina har nog legat där upp mot en 10 skulle jag tro |
jag äter alltid kalla ägg, smakar betydligt bättre
|
Citat:
|
Nykokta varma ägg äger! :hbang:
|
Du kan inte bara koka för dagens? Plocka ut några ägg ur en kastrul när klockan ringer är ju inte allt för jobbigt. ;)
Färska saker känns alltid bättre än gamla. |
Kokta, kalla och skivade ägg på en rågmacka, med rikligt med Kalles ringlat ovanpå! :eating:
|
Citat:
|
Köper själv en 30-platta, slänger ned dem i den största grytan som finns hemma, kokar så länge det behövs, kyler ned och lägger in i kylskåpet. Sen försvinner de på allt mellan 2-3 dagar.
Gör dock detta i perioder.. blir lite för mycket med ägg vareviga dag. Just nu är jag inne i en leverpastej/gurkperiod :D |
tycker dem är godast rumstemerade så jag kokar upp mina på kvällen o låter dem ligga på diskbänken i en skål under natten och dagen.
|
Citat:
|
Till alla äggätande!
Vill uppmärksamma er på en annan Kaviar än Kalles. Nämligen en som heter Ejderns kaviar. Innehåller om jag minns rätt 2,5% fett och väldigt hög romhalt. Riktigt god kaviar som fungerar kanon under en hård diet!! |
Själv har jag börjat äta råa kravmärkta ägg - tre om dagen. Har tagit till mig teorin om att vi mår bättre på icke tillagad mat. Måste tillstå att jag blivit bättre i magen sen jag började med råa ägg...
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:34. |