![]() |
1g protein per 1g per ''pounds for bodyweight''
Enligt Physiqueofgreatness på YT så säger han att man bara behöver ta 1g protein per pounds of bodyweight när man bulkar, det vill säga att jag som väger 69 kg bara behöver ta ca 35 g protein. stämmer detta?
Jag har alltid hört att det är 1-1.5 g per KG kroppsvikt, blev lite konfunderad nu?! |
1 lbs(pound) är ca 454 gram, så det är i princip samma beräkning som med 2g/kg. :)
|
Oh okey, tack för snabbt svar :)
|
Behöver man ens tänka på g protein per kg kv när man bulkar? Det är när man deffar problemen uppstår.
|
Citat:
Nu klarar man sig högst troligt på ett betydligt lägre proteinintag än under deff, för just under deff är det som sagt viktigast då man vill bevara muskelmassan snarare än lägga på sig! Med "högt" under bulk pratar jag omkring 2ggr kv, men återkommer som sagt om jag hittar studien :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Får man bölder i ansiktet av mjölkprodukter så blir det knepigare liksom. Men hivar man mjölk, vassle, och ost varje dag - som normalt folk, så förstår jag ju vad du menar. Då hamnar man lätt över 100g utan att ens tänka på det. |
Citat:
|
Äter man ett överskott av vanlig mat behöver man inte tänka på proteinintag alls, så till vida man inte äter konstigt. Det skulle i så fall vara att hålla ner ett onödigt högt proteinintag.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:44. |