![]() |
hur kommer jag upp i 3800 kcal?
Som rubriken lyder.. Hur kommer jag upp i 3800 kcal per dag?!
Tips på en bra frukost, mellanmål, lunch, middag och kvällsmål? Givetvis så att jag kommer upp i ~3800 kcal! *gah!* |
10st cheeseburgare & 200g vassle.
Ca 3700. |
1L röd mjölk;
600kcal 33g protein 50g kolhydrater 30g fett Grymt för bulk :) |
Citat:
|
Citat:
Ang kalciumet så vet jag inte. Jag nojar inte över ökad cancerrisk. Har ätit mycket rött kött och druckit tusentals liter mjölk sedan tidernas begynnelse och jag står kvar än. :D |
Citat:
Haha, drack faktiskt en lite alldeles nyss :cool: Men hur ska jag komma upp i 3800 totalt? Tips på måltider? Vet inte hur man räknar ut och så *screwy* |
Citat:
|
Idag äter jag:
Frukost: 300 g cashewnötter + 1 burk tonfisk Middag: 400 g lösgodis, kycklingfilé, lite pasta, grönsaker Mjölk är annat ett bra sätt att få i sig mer kalorier. |
Citat:
Citat:
1. Slå upp livsmedlet du åt av här: http://www7.slv.se/Naringssok/. 2. Väg hur mycket du åt i gram. Resten tror jag du fixar. Vad händer om du äter någon kolhydratskälla som till exempel bulgur och något kött tills du blir riktigt mätt? Vad kommer du upp i för kcalmängd då och när orkar du äta igen efter det? Om du kommer fram till att du inte når upp önskad kcal-mängd på det sättet, så rekommenderar jag nötter, mandlar och någon vettig olja. Fett innehåller väldigt mycket kcal, dock mättar det bra. Om du finner det omöjligt att nå upp önskad mängd kcal så undrar jag hur stort överskott du strävar efter att uppnå. Grisbulk är inte att rekommendera. |
Ät ofta, undvik typisk dietmat och snåla inte på fettet. Bröd kan man lätt trycka några extra skivor och är smidigt att ha med sig.
|
Citat:
|
Citat:
|
Gainer, grädde, nötter, såser, blandfärs, korv, köttbullar, potatismos, makaron(stuvade), kan hålla på till oblivion
|
Här kommer ett förslag ur min matdagbok,
Frukost. 3 ägg 100 g musli 2 dl filmjölk 125 g makrill i burk Lunch. 225 g kyckling 200 g pommes 50 g avokado Middag. 300 g flytande äggvita stekt 100 g matvete 125 g lax Övrigt. 2 st proteinshakes 4 dl mjölk 200 g blandade nötter Ca 3800-3900 kcal Ca 180 g fett Ca 270 g kolhyderat Ca 300 g protein |
Ät vad som behagas. Själv måste jag hålla igen för att inte nå 3800 kcal, då äter jag ändå rätt "bra mat".
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:31. |