Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Nu är det sommar, nu är det sol - nu kommer blottarna fram (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=201087)

filmjölk 2013-06-03 15:24

Nu är det sommar, nu är det sol - nu kommer blottarna fram

I dagens metro står det om blottare. Men nu, utan att röja min kunskap eller åsikt i ämnet så vill jag veta, vad ni, kära medkoloiter, har för tankar och funderingar kring blottare. Givetvis i form av en poll.

Fuark 2013-06-03 15:37

Tycker att alla ska slänga av sig sina kläder och gå runt nakna. Livet är bättre så

Duran 2013-06-03 15:47

Blottandet i sig räcker för att de inte ska anses som harmlösa. Könsorgan är väldigt laddade kroppsdelar i vårt samhälle och triggar alla möjliga känslor hos människor. Man ska inte tvinga sitt kön på andra.

tlk 2013-06-03 15:48

Kan fortfarande inte förstå att det är olagligt att gå runt naken. Så jäkla jobbigt att behöva ta på sig kläder bara för man ska gå ner till ICA och köpa lite piggelin.

Raschmus 2013-06-03 15:49

Jag hade gjort vågen om någon blottade sig för mig och mina vänner, man eller kvinna. Not so much vågen om det var för barn, äldre, manlig blottare mot kvinnor (gamla som unga).

Egentligen enda gången jag tycker det är harmlöst osmakligt är när det sker mot män.

Fråga inte varför.

hidden 2013-06-03 15:55

Vågen?

Angel 2013-06-03 15:55

Räknas de som blottning om man går runt naken hemma trots man vet om att man har insyn?

hahavaffan 2013-06-03 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av hidden (Inlägg 6495088)
Vågen?

När man drar upp pungen över kuken så att den täcks helt, i en vågliknande rörelse.

Ladugårdsdörr 2013-06-03 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av Angel (Inlägg 6495089)
Räknas de som blottning om man går runt naken hemma trots man vet om att man har insyn?

Jag tror du kan vara lugn, så länge du inte pressar könet mot rutan borde det vara okej.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ga...ej_8114620.svd

Herr Oberst 2013-06-03 16:58

Blottare är ju så jävla roliga. Fast å andra sidan var det inte så kul när jag som liten råkade ut för en på stranden.
Men adult2adult så är det ju bara bisarrt komiskt

Rikard Jansson 2013-06-03 17:01

Gick runt i bar överkropp idag på stan. U mad? U mirin?

Ja, det är inne att säga så igen.

MackeJuve 2013-06-03 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Rikard Jansson (Inlägg 6495222)
Gick runt i bar överkropp idag på stan. U mad? U mirin?

Ja, det är inne att säga så igen.

Jag sprang igenom byn i bar överkropp, var lite tvek bara över det, men då vet jag att det är okej ;)

Carnes 2013-06-03 17:12

smygblottar mig aldrig i Sverige (förutom när man ska bada). Av någon anledning är Svenskar så fucking up tight när det gäller linnen, korta shorts, muskler osv. I Thailand solar jag stolt med speedos och glider runt halvnaken all day errday.

hahavaffan 2013-06-03 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av Carnes (Inlägg 6495248)
smygblottar mig aldrig i Sverige (förutom när man ska bada). Av någon anledning är Svenskar så fucking up tight när det gäller linnen, korta shorts, muskler osv. I Thailand solar jag stolt med speedos och glider runt halvnaken all day errday.

Vi har ju inte riktigt klimatet för att halva befolkningen ska vilja glida runt i bar överkropp större delen av året, så man sticker ju ut lite här om inte annat :D Men ja, i Thailand har jag inte haft många överkroppsplagg på mig *drool*

filmjölk 2013-06-03 17:28

Jag tycker att överspänd, bad case of no shirt, visa upp sina muskler är en viss skillnad mot driften att vilja visa upp sin penis eller sitt anus för främmande.

Den senare gruppen brukar eskalera sitt beteende till våldtäkt. blottningen är ofta ett förstadie till värre grejer, ungefär som att seriemördare börjar som djurplågare i barndomen. (ser ni någon unge som tycker att det är roligt att bränna myror med förstoringsglas eller kasta sten på kor i en hage, då delar ungen en hel del personlighetsdrag med just en seriemördare)

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:05.