![]() |
Sommarpratare i P1 2013
Citat:
Lite besviken på att den inte är någon från naturvetenskapen som i mitt tycke är intressant. |
I princip bara Niklas Zennström som jag tycker verkar vara intressant av årets sommarpratare.
|
Lasse Kronér, Filip Hammar och Elin Kling kan det nog bli att jag lyssnar på, den jag definitivt inte kommer lyssna på är Özz.
|
Mitt ekonomi tillåter inte inköp av tillräckligt många skämskuddar för att möjliggöra möjliggöra lyssnande till Anton Abele.
Begränsar mig nog till Carolina Neurath, Erik Haag, Niklas Zennström, Lisbet Rausing och Joey Tempest... Lite tråkigt urval förresten, inte direkt någon som provocerar. |
För min del blir det nog Wolodarski, Jenny Strömstedt, Neurath, och Özz givet.
Sätter ett kanske framför Gardell och RedOne. |
Lundqvist, Lagerbäck, Haag och Zennström är de jag finner intressanta.
|
Om jag lyssnar på detta kommer jag börja med (utan inbördes ordning):
Jonas Gardell, författare, artist, dramatiker Maja Ivarsson, artist Katarina Gospic, hjärnforskare, företagare, författare Filip Hammar, journalist Leo Razzak, social entreprenör, föreläsare, Niklas Zennström, it-entreprenör, riskkapitalist Nadir ”RedOne” Khayat, musikproducent Erik Haag, manusförfattare, programledare Joey Tempest, rockmusiker Tycker det är alldeles för enformigt valt. Mängder av folk inom kulturvärlden och till viss del utrikespolitk och journalister. Skulle vilja höra mer från folk med insikt i näringslivet och ledarskap, ekonomi samt de som sitter på ledande positioner inom idrott. Någon som är kunnig inom statistik och någon som kan jämföra lite mellan Svensson liv idag jämfört med för 30år sedan, hur vårt leverne förändras och påverkas av media och Internet etc etc. Sedan är ju vetenskap i allmänhet och psykologi i synnerhet alltid kul. Finns massor av intressanta ämnen som tyvärr aldrig tas upp... |
Håller med minimjölk, alldeles för enformigt och massa "genrer" som är allmänt intressant man skulle kunna ta med.
|
Citat:
|
Förra årets oväntade guldklimp var i mitt tycke John Guidetti men jag har svårt att se någon sådan i år. Hoppas på Lundqvist, Zennström och RedOne men ser inte riktigt att de ska överraska sådär oerhört. Gardell är jag övertygad om kommer leverera både glatt och sorgligt.
|
Tycker väl årets line-up är sådär.
Lär bli att man lyssnar på Gardell, Özz, Lasse Lager, Frändén och Erik Haag. |
Kommer som vanligt lyssna på alla, men inte lyssna färdigt på de flesta.
|
Bumpelibumpar lite nu när vi igång. Jag har faktiskt hört på fler än jag planerat och är positivt överraskad! Maja Ivarsson - gripande, Lasse Kronér - oväntat intressant och en utmärkt berättare, Carolina Gynning - även här oväntat bra, Kristian Gidlund - ojojoj, oerhört tungt, delen då han pratar till det barn han aldrig kommer få är hjärtskärande.
|
Gardell och Maja är bäst hitintills enligt mig. Gynning blev jag besviken på, hoppades på mycket någon sjuka historier från skandalåren.
|
Röv! Missade Gardell!
Finns den att lyssna på någonstans online? |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:40. |