![]() |
Leveransproblem
Hej, har beställt lite kläder från Asos och idag när jag skulle spåra paketet fick jag detta meddelandet:
Citat:
Ska jag vända mig till DPD(leverantören) eller Posten? Behöver paketet senast imorgon! |
Kan man inte hämta upp paket själv då?
Jag blev nyfiken på vad som händer imorgon då du behöver kläderna? |
Om jag inte är helt ute och cyklar så kommer du kunna hämta ut paketet imorgon där du vanligen hämtar ut paket.
|
Använd ditt kollinummer och sök på posten.se istället så finns förhoppningsvis mer info där.
|
Citat:
Det som händer är väl att jag blir ledsen. *cry* Citat:
Citat:
Citat:
|
Citat:
De gånger jag varit med om att dpd inte kunnat levereras till mig, så har det legat på mitt postombud senare samma eftermiddag (och det har jag sett på posten.se). Sen kom en avi i brevlådan dagen efter. Edit: Fast 17:17 är ju den aktuellaste tidpunkten bland de du nämner. Kanske ligger nånstans i väntan på att transporteras till ditt postombud. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Jag hoppas att du får det imorn!
|
25 Apr 2013 01:40 Malmo Your parcel has arrived at the local delivery depot
Det är väll det "vanligaste" stället man hämtar paket? Ibland får man ju välja, annars så brukar det vara samma. Ofta någon ica eller liknande. |
Citat:
|
Citat:
Men, jag skulle nog ta kontakt med sidan du köpte eller posten. Ring alla du kan, någon måste ju veta vad du ska göra. Men som sagt, läser man nerifrån och upp så verkar det ju som han inte kunde levelera paktet. |
Citat:
Enligt postens kolli-ID så transporteras paketet just nu efter misslyckat leverering och enligt DPD så står det inte mer än att han misslyckades leverera pga portkod. *facepalm**gah!**cry* |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:36. |