![]() |
Mot 100 kg bänk
Jahopp, dags att starta journal..
Har två mål som jag ska uppfylla helst i kombination med varandra: 100 kg bänk Bodyfat under 10 % Syftet med journalen är att få mig motiverad och kunna följa min utveckling. |
1 bifogad(e) fil(er)
Påbörjade min första seriösa deff den 4 mars. Ligger på ett underskott på ungefär 7-800 kalorier per dag nu. Såhär ser jag ut i avslappnat tillstånd.
Bifogad fil 97884 För tillfället klarar jag av 75 kg i bänkpress :em:. Men har klarat 82,5 kg för två år sedan så kan hända att man har lite mer i sig. Återupptog träningen för cirka 2 månader sen. |
Har precis kört en period med mycket 8or med så hög TUT som möjligt vilket faktiskt gav ganska trevliga resultat.
Nu testar jag ett upplägg inspirerat från Ceejay, tungt men verkar effektivt. Dagens bänkpass: 50x8 60x5 65x3 70x1 75x1 TPB 70x2 70x2 70x2 70x2 70x2 67,5x3 67,5x3 67,5x2 |
Tänkt snabba på deffen lite denna veckan och testa 5 dagar på VLCD-diet eftersom det ändå blir refill på påskhelgen. Från söndag-torsdag.
Såhär kommer upplägget se ut inspirerat från morty men lite modifierat. Vaknar: BCAA, multivitaminbrus, kaffe 1h senare: 30g vassle +10g psylliumfrön, 4g bakpulver Lunch: BCAA, kaffe 1h senare: 30g vassle Innan träning: kaffe Efter träning, BCAA 1h senare: 30g vassle Innan sömn, 40g vassle (10g psylliumfrö + 8 g jozo salt). 30g BCAA = 150kcal 130g vassle = 515 kcal Totalt/dag: Kalorier: 665 Protein: 129 g Kolhydrater: 5 g Fett:11 g så bör ligga nånstans kring ett underskott på 1700-1800 per dag. Och träning Söndag: bänkpress 9 set Måndag: Pull-ups, hantelrodd, ez-curl i stol Tisdag: Lätta flyes, benpress i maskin, lätta axelpressar (lättsamt pass) Onsdag: bänkpress 9 set Torsdag: Marklyft och ez-curl i stol Fredag: bänkpress 9 set Kommer komma update imorgon med startvikt. |
Startvikt: 70,5 kg
Går fint än så länge inte så hungrig men ganska energilös, ska bli intressant att se resultatet av ett så högt kaloriunderskott. Ny update med bilder och vikt kommer på fredag när detta är klart. |
Bänken igår gick bra hade lite bättre fart på stången än sist på 75 kg. De sista seten var jobbiga.
75x1 70x2 x 5set 67,5x3 x 2set 67,5x2 Morgonvikt idag: 69,3 |
Har bänk hemma i lägenheten men sen har vi också ett källargym i föreningen, så därför kör jag bänk hemma och annat på gym. Idag var jag själv på gymmet vilket var ganska underbart.
Pull-ups (ostrikt): 4xkv PB 3xkv x 3 set sen negativa med 20s TUT 5 set Rodd i magasin 5 set Curl med ez-stång 2 set Hantelrodd (noll kontakt i rygg så avbröt, får kolla teknik) Sen lite lek med abroller och balansbräda, måste lägga lite fokus på mina magmuskler dem är under all kritik. |
Testade ZMA igår och vart besviken när jag vaknade att jag inte drömt nån mardröm.
Men kom precis ihåg drömmen lulz, drömde att min barndomskompis som jag inte träffat på 2-3 år bad mig klämma en finne på hans rygg *screwy* och när jag klämde den så ploppa hans lunga ut ur ryggen. Så kunde han inte andas och batteriet på min mobil var såklart slut så jag sprang naken gråtandes till grannen och hämtade hans bärbara telefon och en mobiltelefon, helt jävla ologiskt varför jag var naken. Iaf sen sprang jag hem och allt tog en jävla tid, när jag skulle ringa från mobiltelefonen så var det pin på den efter väntat nån minut på att den ska starta. Sen följer en episod på minst 30 min verklig tid där jag försöker komma fram till 112 som jag inte orkar gå in på i detalj men det slutar med att 112 bytt nummer till 113. Sista jag kommer ihåg är att jag pratar med sjuksköterskan som säger att jag får avgöra om vi ska avliva han eller sätta han på nån livsuppehållande maskin. Helt sjukt att det verkligen funkade! Edit: Morgonvikt: 68,9 |
LOL. Den drömmen :laugh:
Fint upplägg, har du satt något tidsmål för när du vill ha 100 i bänken eller är det bara ett lifetime goal? Kriga på :) |
Citat:
Fan va gött att nån tittar in i journalen! Nä har inget tidsmål direkt men en målsättning är att försöka öka minst 5 kg i månaden när jag inte ligger i deff. |
Körde ett gött pass med
5 set benpress 3 set flyes 3 set militärpress Idag är ju dag 3/5 på VLCD och det går faktiskt bra, kommer inte göra om det nån mer gång men kul att testa ens egna gränser. |
1 bifogad(e) fil(er)
Bifogad fil 98340
Bilden tagen dagen efter VLCD dieten var klar och en välförtjänt hamburgare. Viktutvecklingen under dieten: 1:70,5 startvikt 2:69,3 3:68,9 4:68,9 5:68 6:68 slutvikt Summering: Tyckte jag fick ett lyckat resultat av dieten, märkte jag tappade lite fett här och där. Verkar som jag tappat 2,5 kg i bänken av detta tyvärr så i fortsättningen kommer det bli 500 kcal underskott när jag ligger i deff. Vägde 70,0 kg imorse så antingen var jag väldigt vätskefylld eller har påskmaten gjort sitt. |
Pröva MM2K, fungerade prima för mig!
|
Citat:
|
Börjat träna med maghjulet riktigt mycket nu, tycker det är grymt kul =)
Dagens bänkpass: 5 set med upptrappning 72,5 x 1 67,5x2 67,5x2 67,5x2 67,5x2 65x3 65x3 65x2 Synd man tappade 2,5 kg på VLCD dieten, men har ändå trots allt ökat 2,5 kg på deffen totalt sett. Planen är att fortsätta deffa en månad till, förbannat tråkigt att inte öka i bänken men tror det kommer vara värt det i slutändan. Jag kommer inte posta alla mina pass här eftersom jag är lat, utan kanske ett bänkpass i veckan, pbn, viktförändringar och bilder(om anledning finns) Kroppsvikt med bf våg: 70,3 kg (Dock 69,8 med min gamla våg) 7,8 % (vet att det inte stämmer men kanske man kan jämföra framöver) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:01. |