![]() |
Vägen mot comeback och 800+ klassiskt
Känner att det börjar bli dags att föra journal över min träning igen.
Målet just nu är att göra comeback till hösten efter att ha slitit av bicepsfästet i november. För tillfället handlar träning till största del om knäböj och lätt bänkpress. Marklyftet har jag inte vågat mig på ännu. Personbästa (klassiskt)före skadan: Knäböj: 265 kg Bänkpress: 210 kg (svenskt rekord) Marklyft: 315 kg Bästa total: 785 kg Målet är att ta mig över 800 kg totalt så snabbt som möjligt. Fokus kommer ligga på klassisk lyftning men kommer även köra med utrustning. |
4:e februari
Knäböj utan bälte:
140*3 160*3@7 210*5@10 PB 190*5@9,5 Bänkpress: 80*8@6 80*8@6 90*8@6 100*8@7 Bra pass. Knäböjen är faktiskt bättre nu än innan skadan. Iaf så var 210x5 nytt PB utan bälte. |
Kör hårt så känner Kim snart flåset i nacken... :)
|
ska följas ! :)
|
kör hårt.hoppas bicep håller ihop
|
Tack för dom uppmuntrande orden.
Igår var det dags för ytterligare ett pass ute i garaget. Vintersäsongen är inte den härligaste när det gäller garageträning eftersom garaget är ouppvärmt. Men med en liten bygg fläkt så ligger iaf temperaturen på några grader plus. Var sliten efter den relativt tunga böjen i måndags. Helt okej om det kommer ett litet bakslag formmässigt nu. Var bara 6-7 veckor sedan jag böjde på runt 60 kg så det har gått väldigt bra trots allt. Knäböj utan bälte: 160*3@6 180*3@7 215*3@9 225*1@8,5 Bänkpress: 90*8, 5 set @7 Kommentar: Fick backa lite grann i bänken efter att ha fått lite grann känning i armen. Böjen hade jag inget vidare tryck. Hade möjligtvis kunnat klämma fram 2 reps till på 225 men inte utan passning. |
Citat:
Kör hårt fredrik ser fram emot framtida fajter :) kommer bli kul o följa och grattis till pb i böjen utan bälte. |
Citat:
Måste öka böjen en hel del framöver. Tanken är att jag ska böja jämnt med dig nästa gång vi tävlar mot varann. Sen ska jag försöka behålla försprånget jag haft i bänkpressen och hoppas att jag drar tillräckligt i mark för att hålla dig bakom. Det blir taktiken det. :-) |
men! den här journalen hade jag missat! Kul och se att du är tillbaka!! 800 på sm redan?
|
Citat:
Läkarens rekommendation var att vänta ca 12 månader innan jag maxbelastar igen. Möjligt att man hade kunnat skynda lite fortare men den FÅR bara inte gå av igen så jag får bita ihop och vänta. |
Tänkte skriva lite om mina mål framöver:
Närliggande mål: Tävla på SM i klassisk bänkpress till sommaren. Måste kolla hur det ser ut med kvaltid till det SM:et. Antar att jag får räkna serie 4 förra året som kval. OM inte så tävla på serie 2 och göra kvalgränsen. Mål till hösten: Slå PB i böjen redan i tävlingscomebacken. Målet är att böja runt 280 till hösten. Få tillbaks bänkpressen till samma nivå som före skadan. Mål till slutet av 2014: Böja 300 kg klassiskt, bänka 220-225, marka 330 En av dom mer offensiva planerna jag nånsin outat. Men borde inte vara omöjlig om man får vara hel. |
Kul och läsa att du är påväg tillbaka stort lycka till och kör hårt!!
|
Lycka till och kör hårt. Jag gillar målen. Ska följa dig på resan :)
|
Citat:
kommer bli intressant detta, jag kommer följa med spänning. Citat:
Kör hårt! |
Bra mål, och som sagt, inte alls omöjliga om du får vara hel :thumbup: Ska följas!
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:49. |