![]() |
Proteinpulver utan vassle
Har letat överallt men inte hittat något proteinpulver som är gjort exempelvis på ägg eller nåt så man slipper en massa insulintoppar när man behöver ett snabbt och enkelt mellanmål att dra med sig till skolan.
Någon som känner till något protein som inte är basterat/innehåller vassle och/eller kasein? (Ingen soja heller, känner inte för massa östro och skit.) |
Kolla Optimum Nutritions 100% Eggprotein.
Vänl,,, Tobbe |
Citat:
OT: Är det du på bilden? :bow: |
Var finns Optimum att köpa förresten?
Edit: Såg just att det kostar runt 400 :- kilot, känns som kokain är billigare... Rekommendation på något annat som mellanmål? Gärna så enkelt som möjligt utan några större insulinpåslag samt helst inte någon fisk. |
Citat:
|
Citat:
Till det ägg, någon form av kött, fågel eller skaldjur. Eller... varför inte fisk? :booty: :D En slurk bra olja om proteinkällan är fettfattig. |
Svårt att klämma in mkt protein (30g) mellan två skivor av fullkornsbröd iofs.
|
Det är väl bara att sleva i sig proteinkällan för sig och äta brödet för sig. Så kräsen kan man inte vara. Det är bara att :eating: Eller bre mager mjukost på brödet så slinker det nog ner, om du inte bara vill ha torra brödskivor.
|
Jupp, det är jag på bilden, när man var i skaplig form. Nu är det mest 100kg strandad blåval som gäller:D
Vänl,,, Tobbe |
är det då dåligt att dricka en proteindrink som mellanmål och några fullkornsbröd som mellanmål innan nattsömnen? ger det stora drastiska insulin toppar?
|
Citat:
|
Citat:
Sen vet jag inte om jag skulle hänga upp mig så mycket på en slurk proteinpulver och vad det gör för deffen heller. |
Citat:
|
Ofann!:confused:
Jag tar alltid 0,3 dl protein pulver (kör med Exells vassle) och blandar med 0,5 dl minimjölk när jag känner mig sugen.. Det ger alltså större insulin utsöndring än om jag tog samma energimängd socker eller annan skitmat?? :D |
Ja. Men sockret är näringsmässigt värdelöst. Du kan inte jämföra strösocker och protein på NÅGOT annat sätt. ;)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56. |