![]() |
Kinderägget mot optiljus på scenen
1 bifogad(e) fil(er)
Hallå i stugan!
Då var det även dags för ett smygande Kinderägg att styra in sig på Journalskrivandet här på Kollo! Fredrik heter jag, 24 årig Pitebo som så många andra här på brädan! Har ett brinnande intresse för byggning och tanken har länge varit att inta scenen. Har varit nära ett flertal gånger men intet mer än det tyvärr. Planen är att ställa mig på scenen i mitt livs form 2013! Är överlag helt seriöst alltid oseriös, men bara ibland. Vi är ju ett gäng här i Norr som tävlar, vill tävla eller bara är väldigt intresserade av träning, vilket leder till en bra stämning överlag, fastän vi är utspridda lite här och var bland gym och orter. Min träning har ändrats relativt ofta till och från, men den röda tråden har alltid varit att "Tear the shit up", vare sig det handlar om att curla en 5kgs hantel med bra träff eller att köra tyngre basövningar, så ska muskeln få sitt. Har förut kört enbart tung träning vilket lett till en del skador och inte gett mig dom resultat jag vill muskulärt, tkr jag hittat mig en bra röd tråd just nu, men man kan givetvis alltid förbättras. Just nu tränar jag inspirerat från John Meadows Mountain Dog Training, mkt tekniker, en del vikt, TUT och hög volym. Har alltid tyckt om att köra en Hög träningsvolym så fortsätter på den vägen :) Är just nu alldeles för OFF och kontrar min dåliga form med att säga att jag är blöt, med andra ord 189cm, 114 kg. Utgångsläget inför dietstart i Jan är däremot bättre än vad det brukar vara, iallafall. Drar således igång med Diet i Jan mot Tammerpokalen där jag kommer att tävla för Team Acctive North, butiken Acctive Sport och Hälsa. Kör för nuvarande en 4-split med 1 dags vila, för att sedan börja om. Tkr mig bygga bra styrka men mindre massa med en 4 split på 7 dagar och tränar därför muskeln med kortare intervall. Är jag trött och slut vilar jag givetvis. Eftersom jag kör rullande så finns det ingen dag 1 utan jag tar en vilodag då det behövs. Men med nästa pass start ser det ut som följande: -Rygg, Traps -Bröst, Axlar(även baksida) -Framsida, Baksida lår -Biceps, Triceps Vader och Mage tränas varannan dag eller så ofta som det går! Bifogar även en bild på en väldigt seriös kille (händer inte enormt ofta) Har ni några frågor ang kost, träning, min relation till Kollos Boss, hur många hamburgare jag kan äta? Fråga! |
Börjar lite Spett med dagens Armpass!
Biceps! Ez curl: 5 set, 10 reps, 10 sek vila: 40kg (fick bara 8a 5e setet) Stående hammercurl, båda armar samtidigt 5 set, 10 reps, 10 sek vila: 16kgs hantlar Stående växlande hantelcurl, 3 sek negativ 12x12, 16x12, 20x8, 26x8 30x4 21an med hantlar 8kgs hantlar, 4 set, 2 supinerade, 2 hammercurls Triceps! Giantset bestående utav Pushdowns med rep, smalbänk, hantelkickbacks med 2 sek stopp(momentum på dom) 20x15, 60x10, 16x6 25x15, 100x10, 18x6 30x12, 115x6+1, 20x6 Stående repextension ovanför huvudet: 5 set, 10 reps, 10 sek vila: 25kg Dips med kroppsvikt, 3 sek negativ: 3 set, 10 reps Vader Vadpress i technogym benpress: 50x100 50x100 50x100 Tåhävningar på upphöjning 3 olika fotställningar, 20, 20, 20, 3 varv Bra pass! Gött tryck! Pwo bestod av 3 Nespresso Kapslar och Kreatinmono! Dipsen i slutet var löjligt jobbig, bra träff i 21an med 8kgs, tröck! Min Iphone, mitt äpple, är äppelpaj för nuvarande, så kan ej fota eller instagramma, så fort det löses ska jag försöka fota litegrann påklätt :) |
Lycka till! ska hålla ett öga :)
|
ÄNTLIGEN !! Denna dag har jag längtat efter länge. Hur skoj som helst att se dig starta journal Fredde :)
Lite reflektioner & frågor: - kommer din volym att rymmas på 1 & samma sida per inlägg ? - hur mycket kan du vätskemanipulera på en vecka ? - hur var känslan i kroppen när du var ett tomt skal ? - är Ketoburgarna du åt på Gårdingers place fortfarande det godaste du någonsin käkat ? // Solstickan |
Lika oväntat som roligt =)
|
Citat:
Citat:
-Inte nog många för att det ska se bra ut! -Känslan kan bäst beskrivas med upptäckten på blandaren på min toalett, total katastrof (funderar fortf på flytt) -De är i klass med vinägerlax, kyckling jordnötssmör och CKD drinkar, nothing more nothing less Citat:
|
Lajjbans!
|
Riktigt kul att du skaffat journal! Ska bli kul att se hur du lägger upp dina pass. Lycka till med tammersatsningen denna gång! Tror det kan bli riktigt bra :)
Ps. Om du inte känner igen mig så ger jag dig ett tips = Mattläggaren ;) |
Citat:
Citat:
Körde armar tors, rygg fre, bröst axlar lör, ben sön, armar idag, men sugen på ett ryggpass imorrn ändå, återkommer med ev bombarderande :) |
Hängiven följare redan nu!
|
Citat:
|
Mr volyme goes public! Kul!
Tycker det var alldeles för länge sen vi körde ett pass ihop. Bara för att du la upp det så måste jag fråga. Hur många hamburgare kan du trycka?? //Han som vet hur många varmkorvar du kan trycka |
Citat:
Citat:
Citat:
Ja minns inte om det var 9 eller 11st 120g med bröd, men då var ja hungrig, maxade dock ej ut, var ju efterrätt på gång...:em: |
HAHA #LOL Här inne har vi en kille som tar magsäcksuttöjning till nya nivåer !!
Väntar med spänning på ryggpasset !! Gissar på 14 övningar 5 set / övning 10-12 reps Jay Cutler style // 220 kg latsdrag P.C |
6e passet på raken idag då, funderade länge på om ja skulle vila, men blev alldeles för sugen så drar, på väg mot gymet får jag samtal om arbete, vikarie som man är måste man ta sina chanser, så blev ett INTENSIVT pass, börjar 16.
Ryggslakt Meadowsrows med skivstång: 20x8 40x8 60x8 80x8 100x5 + dropset Hantelrodd 41.6x10 50x10 50x40 Stretchers med v-handtag i latsdrag: 35x12 50x12 60x10 + dropset Latsdrag med handflator inåt supersetat med reppulldowns 60x10 + 20x8-10, 3 vändor utan vila Sittande rodd med v-handtag supersetat med viktplattshrugs 70x10, 20x15-20 med 2 sec stopp, 4 vändor utan vila Hyperextensions(ryggups) KVx20 KVx20, 40x8 drop 35x8 drop 20x8 drop 15x6 drop 10x6 drop 5x6 drop Kvx6 4 set mage Bombarderande av ryggen och lite mage tog idag ca 45 min, svettigt värre. Meadowsrowsen lastar jag 10kgs plattor för att få bättre rörelselängd, efter 10 plattor fanns de inte så mkt att hålla i så tappade helt enkelt greppet trots remmar, lite tricky! Hantelroddarna körs med rätt bra fart då repsen är så höga, behöver jag nämna att korsen var fucked up efter mitt lilla drop i slutet? I med Malto och Scitecs Vassle, hem göra färs och lite annat skoj, sen iväg mot arbete! Får se hur morgondagen blir, om de blir ett 7e pass på raken, är ju så skoj träna :) |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:13. |