![]() |
Hjälp med Projektarbete
Vet att det säkert finns en miljon sådana här trådar men jag börjar få panik!
Jag behöver hjälp med ett Projektarbete som gärna fokuserar på träning. Det måste ha anknytning till Naturvetenskap, gärna Biologi/Kemi. Har någon några förslag för jag börjar få riktig j*vla panik! Snart klar med höstterminen och har inte börjat ännu! Snälla kom med förslag! |
Utveckla ditt eget proteinpulver/kosttillskott
alternativt gör en rapport på hur man går tillväga för att producera valfritt kosttillskott |
Citat:
Gärna fler förslag *hug* |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Det där såg bra ut men inte riktigt det jag brinner för! Tack i varje fall! |
Citat:
Annars kan du som exempel studera vad ett uppmärksammat ämne som DMAA eller liknande har för påverkan på kroppen. |
Citat:
Är inte DMAA förbjudet i Sverige? |
Jag vet inte vad som är värst. Att mitt häftiga projektförslag ratades. Eller att det ratades för ett projekt som kan jämföras med att tala med växter och se om det påverkar dem. Vart är vår värld på väg? *facepalm*
|
Citat:
|
Varför inte alla färgades dominans i 100-200meters löpning? *facepalm*
|
Om du vill ha träningsanknytning med ett naturvetenskapligt fokus så redogör för energisystemen (glykolysen, kreatinfosfatsystemet, citronsyracykeln) samt deras omställning till fysisk aktivitet i olika grader. Då får du kemi- och biologikopplingen.
|
Brygg 25 liter helmaltsöl och flasktappa det. Med efterforskning, införskaffning av utrustning och bryggning+tappning kommer du säkert upp i nog med tid. Koppling till vetenskap? Alltihop!
|
Citat:
|
Jag frågade mig hur kosten påverkade min kropp, och spenderade projektarbetstiden åt att bulka samt deffa. Du kan ju lätt göra någon variant av det :)
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:58. |