![]() |
Deo, vit beläggning i armhålan
Är det någon som har en aning om varför vissa deoderanter, lägger sig som en vit hinna i armhålan, blir som ett vitt pulver..
Tar gärna emot rekommendationer på annan antiperspirant som funkar bättre =) |
Bats, apoteket
|
De som blir som ett pulver måste du skaka ordentligt innan!
|
Stick ger oftast mer beläggning än roll-on.
|
Det är aluminium klorhydraten i deon som orsakar dom vita fläckarna har jag för mig :)
|
Citat:
Nån mer än frong som kan rekommendera en doftfri aniperspirant? |
Absolut otte. Men den fungerar endast om du applicerar på kvällen innan sänggång. Tycket allt annat är skräp. Så fort man anstränger sig eller blir varm så forsar svetten.
|
Jag tror Fyllot menar "Absolut Torr," och jag instämmer i att det är en säker antiperspirant. Följ instruktionerna noggrant!
PS: Är det auto-correct som spökar? |
Absolut torr är kanon, men se till att vara på gränsen till medvetslös när du applicerar den då det kan börja klia något förbannat efter ett tag.
|
Absolut torr är ju inte en deo dock!
Finns en Nivea black n white? Den är svart å vit iaf, den lämnar inte märken och luktar gott ! |
Absolut torr har jag använt, men tror ni att man klarar sig utan nån deo?
@Bailah, vill ha doftfri deo då den annars riskerar att skära sig med parfymen :) |
Absolut torr är en höjdare. Raka inte armhålorna direkt innan du applicerar dock!
|
Absolut torr, riktigt bra!
|
Samma som föregående, absolut torr.
Sen använder jag oftast Biotherm deo för män. Tycker den är bra. Luktar fräscht, men inte så mycket att du behöver oroa dig för parfymen. |
Citat:
Även om absolut torr inte är en deo man tar på sig på morgonen så slår den allt. Känner man att det inte ger något efter EN applicering tar man en till kvällen därpå. För mig brukar det ge sig efter 3 gånger och då brukar det vara bra i ....7-10 dagar...cofffee |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:44. |