Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Kolozzeums bästa journal (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185019)

maaherra 2012-06-05 15:08

Kolozzeums bästa journal

http://farm4.staticflickr.com/3659/3...1fca932e_z.jpg

Inledning:
Efter att ha varit en – periodvis – aktiv koloit i några år utan att ha haft en riktig träningsjournal så tänkte jag att det var dags att skaffa sig en då jag börjat bli lite i behov av att få feedback på träningen. Startskottet kom efter varvet nu i maj då jag latade mig med träningen och gjorde en analtid.

Jag är väl semi-seriös om jag ska beteckna mig själv. Är väldigt motiverad till träning periodvis och ibland så mystränar jag bara. Rent generellt så vill jag väl inte låta träningen gå ut så mycket över vardagen i övrigt. Mycket av konditionsträningen/styrketräningen utförs till/från jobbet nu under sommaren eller på lunchen alt. morgonen när jag går i skolan.

Om någon undrar vad bilden har för symbolik så skall det illustrera min revanschlust och ilska efter varvet.

Vad kommer journalen att innehålla?
Antagligen kommer träning blandas en del med min vardag i övrigt, se det som en form av blogg-hybrid.

Här kommer en snabb presentation med lite bakgrund och nuvarande stats.

Träningsbakgrund:
Fotboll, Hockey, Innebandy och lite basket. Senaste åren har mest varit gym och löpning i perioder. Vandring och klättring är två andra hobbys som tyvärr fått stå åt sidan senaste halvåret pga. tidsbrist.

Nuvarande stats:
Ålder: 25
Längd: 182 cm
Vikt: ~88 kg
10km: Sub 50 någonting.
21km: Sub 2h någonting (1.58 på varvet, vilket jag är kraftigt missnöjd med)
Bänkpress: 1x117,5 kg
Militärpress: 3x72,5 kg
Chins: 2x40kg
Dips: 3x40kg
Marklyft: 3x165 kg
Knäböj: ? Länge sedan jag körde det.
Flaggan: Några sekunder
Muscle-ups: 3 st
Klättrat 6C (bouldering och med rep)

Årets mål/tävlingar:
Discovery Aim Challenge (Inte klart ännu)
Midnattsloppet
Lidingöloppet
Chinna min flickvän (~55 kg)
Gå ner till ~82 kg och försöka bibehålla muskelmassan så gott det går
+ övrigt bajs

Nuvarande schema:

Måndag: Gym – Bröst och triceps
Tisdag: Löpning – 10 km medel
Onsdag: Löpning – Intervaller/Tempo/Backintervaller (Max 7 km) samt gym med lättare ben och bål
Torsdag: Löpning – 12-13 km lätt
Fredag: Gym – Rygg, Axlar och Biceps
Lördag: Löpning – 15-20 km lätt
Söndag: Cykel 2-3 mil eller vila

Kommer att använda mig av någon sorts graderingsskala mellan 1-10 för träningspassens intensitet.
Schemat kommer med all säkerhet inte att följas, det blir sällan så för mig då annat ofta kommer i vägen samt så kommer jag börja jobba den 19e juni och får nog göra små justeringar då. Förhoppningsvis kan jag ha ett minimum på 3 löppass och 2 gympass i alla fall.

maaherra 2012-06-05 15:09

Förra veckans träning, axplock:
Löpning 11,2 km – 56 minuter (5:00 min/km) @7
Löpning 4 km – 17 minuter 20 sekunder (4:20 min/km) @9 + intervaller om 2 minuter.
Gym: Untz untz lite av varje.

maaherra 2012-06-05 15:10

Måndag 4 juni: Gym – Bröst och Triceps
Bänkpress:
110x3 @9
115x1 @9-9,5
110x2 @10
100x4,4,3

Hantelpress
40x6,6,5,4

Dips:
35x3
40x1,2
35x3
20x6,6,6
BWx10
@8-9 samtliga set förut det med kroppsvikten

Stabilt men inget speciellt. Försökte smöra in mig hos en PT på Sportlife men fick backa när han sa att de krävde en PT-utbildning som kostade kring 20 lakan. Perkele.

maaherra 2012-06-05 15:10

Tisdag 5 juni: Löpning
10,2 km – 53 minuter (~5:12 min/km) @6-7

Kände mig inte riktigt pigg idag men det har å andra sidan sin förklaring.
Tequilarace + cigaretter under lördagen gjorde sitt (och fredag också om sanningen ska fram). Men det var de fett värt.

Nu blir det shopping och senare ikväll blir det att kolla lite fotboll.

mikaelj 2012-06-05 15:26

http://gurudas.blogg.se/images/2010/..._119071293.jpg

maaherra 2012-06-05 15:29

Jag fattar inte.. men jag är glad att jag lyckades spamma in en första post i min journal :D

mela 2012-06-05 15:29

Din flickvän behöver äta mer så blir det ett bättre mål ;D ju starkare du blir, desto tyngre blir hon ;D
I övrigt så är det är det kul att du skaffat journal :)

Frantic 2012-06-05 15:31

Dålig journalstart. På tok för lite naket.

maaherra 2012-06-05 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av mela (Inlägg 5810249)
Din flickvän behöver äta mer så blir det ett bättre mål ;D ju starkare du blir, desto tyngre blir hon ;D
I övrigt så är det är det kul att du skaffat journal :)

Jag hoppas inte ökningen av mina chinsresultat innebär en linjär ökning av hennes vikt. Inte för att jag är utseendefixerad, men... ehm.. ja.

Tack Mela, nu har jag bokmärkt din också! Tänkte det vore passande att fira in semestern med en journal. Och så kan vi nätverka effektivare :D

maaherra 2012-06-05 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Frantic (Inlägg 5810253)
Dålig journalstart. På tok för lite naket.

Jag har en fobi för att posta bilder på mig själv offentligt.. men nästa gång vi ses lovar jag att du ska få inventera varenda kvadratcentimeter av mig!

mikaelj 2012-06-05 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av maaherra (Inlägg 5810248)
Jag fattar inte.. men jag är glad att jag lyckades spamma in en första post i min journal :D

"Äntligen!" med Gert Fylking, min norrländske vän.
Postat via en mobil enhet

mela 2012-06-05 16:03

Citat:

Ursprungligen postat av maaherra (Inlägg 5810257)
Jag hoppas inte ökningen av mina chinsresultat innebär en linjär ökning av hennes vikt. Inte för att jag är utseendefixerad, men... ehm.. ja.

Tack Mela, nu har jag bokmärkt din också! Tänkte det vore passande att fira in semestern med en journal. Och så kan vi nätverka effektivare :D

:MrT: Hon kan ju bli biff ;D Eller nått o.O Eller nä. Men ja. ehm..

Hurra! Men jag är sjukt besviken på att du inte spamma mig med info om din journal, utan jag var tvungen att läsa det i Mathias journal *grr*

Citat:

Ursprungligen postat av maaherra (Inlägg 5810263)
Jag har en fobi för att posta bilder på mig själv offentligt.. men nästa gång vi ses lovar jag att du ska få inventera varenda kvadratcentimeter av mig!

Jag vill vara med då :naughty:

maaherra 2012-06-05 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av mela (Inlägg 5810314)
:MrT: Hon kan ju bli biff ;D Eller nått o.O Eller nä. Men ja. ehm..

Hurra! Men jag är sjukt besviken på att du inte spamma mig med info om din journal, utan jag var tvungen att läsa det i Mathias journal *grr*

Jag vill vara med då :naughty:

Om inte annat så kan du vara glad att min flickvän inte längre börjar på V och slutar på eronica så du slipper bli strypt för den antydan :D

Du har alltid ett frikort Mela, det vet du!

mela 2012-06-05 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av maaherra (Inlägg 5810396)
Om inte annat så kan du vara glad att min flickvän inte längre börjar på V och slutar på eronica så du slipper bli strypt för den antydan :D

Du har alltid ett frikort Mela, det vet du!

True story ;D haha! Måste få träffa din nya däremot. Se om hon är "mela approved" ;)

Hurra *cupid*

maaherra 2012-06-06 15:31

Onsdag 06 juni: Löpning
6 km - 30 minuter (5min/km) @6

Inte direkt ansträngande men kände mig riktigt trött och konstig i kroppen så jag avbröt. Hoppas att det inte är något allvarligt.

Botar det med en öl på Timbuktu.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:30.