![]() |
Gör jag rätt?
Kör kaloriunderskott, tränar 2 dagar och vilar 1 dag. Jag vill gärna ha kritik på nedanstående då det känns som jag gör något fel, men kan inte sätta fingret på det.
TEX: Dag1. Axelpress, bänkpress, triceps, mage Dag2. Mark, chins, biceps, ben Dag3. Vila. Dag4. Militärpress, hantelpress, triceps, mage Dag5. Latsdrag, rodd, biceps, ben Dag6. Vila TEX: Frukost: 2 dl fiberhavregryn och 2 ägg lunch: 333 g kyckling och sallad (sallad, paprika, gurka, tomat) Middag: 333g kyckling och fullkorsris/potatis kvällen: 250g kvarg och 1 ägg 200g protein (min vikt: 88 kg) 92g kolhydrater 1350 kcal |
Ser bra ut. vi väger ungefär lika. Fast jag ligger på 1000 kcal per dag, skippar lunchen och tar en protein drink ist. Och ja äter inte lika mkt Karbs. GLHF
|
Citat:
|
Känns bara som att jag ligger på ett helvetes för stort underskott....
|
Citat:
|
Citat:
Ponera att du är studerande och inte speciellt fysiskt aktiv utöver din styrketräning, då skulle du kunna lägga dig på runt 2000kcal/dag. 1350kcal/dag på dina 88kg låter som rena svält/crashdieten. Mitt tips till dig är att öka på energiintaget rejält och låta det ta sin tid.. Det känns som att anledningen till att du ligger så lågt är för att du "panik" deffar inför den stundande beachen. |
Sikta på 500kcal underskott om dagen som mest är en standardformel.
Träna max tre gånger per vecka, ett underskott i näring är ett underskott i återhämtning och det som inte återhämtar sig är nervsystemet. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Väg dig varje dag och ta medelvikt i slutet av veckan. Går medelvikten ner så går det framåt. Att väga sig en dag är dåligt då det kan diffa så mycket i vätskenivåer och tarminnehåll.
Vecka1 90kg Vecka2 88kg Vecka3 88,5kg Vecka 3 så ser det ut som du har gått upp men i själva verket kan det vara tvärtom. Så väg dig varje dag efter du har varit på toa på morgonen tex, samma sak varje dag. |
Citat:
Ifall du följer denna rutin så kommer du sett mönstret i din vikt nedgång? |
Har räknat helt fel.
Ligger på 2170 kcal med kolhydrater till lunch och middag vilket jag inte tänkt fortsätta med (blir sallad till ena, då är jag nere kring 1900). Protte: 236g Kolisar: 152g |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:15. |