![]() |
VLCD! Mjölk eller vatten? RÖSTA!
Hej, jag ska nu köra en VLCD-diet för att jag är brutalt fet och måste ner i vikt snabbt!.
Jag ska äta: multivitamin & -mineraltablett, omega 3 och proteinpulver + vatten/LAKTOSFRI LÄTTMJÖLK (all mjölk som skrivs om här är laktosfri lättmjölk (3,6 g p / 2,6 g kh / 0,5 g fett / 30 kcal) om inte annat anges! jag planerar: 1,5 liter mjölk + 5 dl proteinpulver (175 gram pulver). ger cirka 1130 kcal varav 47,75 gram är kolhydrat..... resten nästan enbart protein men lite fett från mjölk o pulver Fördelar med vatten:
Nackdelar med vatten:
Fördelar med mjölk:
Mjölken är billigare än pulvret för att pappa betalar den åt mig. vilket betyder att jag kan dra ner på pulvermängden med drygt 2 per dag (54 g protein får jag från mjölken) Mellanmjölk är också ett alternativ. Ni vet själva vad för o nackdelarna är. det är mer kolhydrat o 1,5 l mjölk blir 75 g kolhydrat!! ganska mkt. fördelar: knappt någon! billigare om jag väljer att handla annat vilket jag nog inte kmr under denna period. |
VLCD är inget som du fixar till själv utan det är en kontrollerad diet.
|
Citat:
Varför kmr det alltid förmyndarpappor- och mammor på kolozzeum när man vill ha seriösa svar? det är beundransvärt att ngn verkar bry sig och ta ansvar att säga ifrån när de anser att någon kan skada sig själv men det mest beuindrasvärda vore vara att HJÄLPA människor i nöd! |
De kommer för att du kanske saknar kunskap.
Ligger du på 1130kcal är det inte längre räknat som en vlcd diet :smash: http://en.wikipedia.org/wiki/Very-low-calorie_diet |
Varför inte bara 1130 kcal i form av kyckling, broccoli och kvarg? Betydligt smartare. Googla Den Termogena dieten är ett tips.
|
Citat:
|
Kan en Moderator snälla lägga till meningen "Jag kör även Varannandags Fasta så den faktiska energimängden per dag blir 550 och inte 1100"? Snälla!
Citat:
2: Jag glömde skriva att jag ska köra Varannandags Fasta! Detta är INTE negativt för hälsan! Studier Bevisar detta jag lovar de o kan backa upp det så klaga inte o säg att det e ohälsosamt pls. |
Citat:
Citat:
(proteinpulvert köpte jag efter julen och jag har många kg så jag kan köra det.... Snälla Gå inte OFF TOPIC MER NU! Om ni vill tycka synd om mig pga att jag inte kommer kunna banta med mat förens efter sommarn o mitt sommarjobb så är det OK dock! |
Om du är brutalt fet tycker jag att du ska kontakta en dietist inom primärvården. Gå till din vårdcentral. Det kostar inte särskilt mycket.
|
Citat:
men jag är inte brutalt fet ur medicinsk synpunkt så jag tror bara de skulle skratta bort mig o säga åt mig o börja jogga tre gånger i vekan... o så tror jag inte ens jag har fetma enligt medicinsk synpunkt?? men överviktig är jag utan tvekan! du kan se mina bilder i dagsformstråden på sida 50!! |
Citat:
Han poängterar bara att det är en kontrollerad diet. |
Jag tror att du är inne på ett korkat spår här. Du behöver ingen VLCD. Du behöver äta bättre och röra på dig. En snabbfix blir i bästa fall det, mer troligt blir det en crash and burn och du är tillbaka på noll men med lite mindre hopp och motivation. Gör rätt från början istället så kommer du få ett mer hållbart resultat och må betydligt bättre under tiden.
Du lär fortsätta få råd som är bättre än din idé om pulversvält, just för att din idé är rätt dålig. |
Ska du köra efter Lyle's RFD så bör du göra det också, det finns en orsak varför han har lagt upp den som han har gjort.
Vatten är mitt tips. Och att du inte fastar varannan dag. |
Citat:
|
Citat:
om ja kör utan mjölk så bli rjag dessutom i krafti ketosis vilket gör at jag bränner mer fett o mindre muskler på fastedagarna |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:57. |