Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kost & Näring (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Spyr upp min frukost - Skippa den helt? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181175)

KalleTeodor 2012-03-15 07:13

Spyr upp min frukost - Skippa den helt?

Jag äter oftast något litet precis innan jag går och lägger mig. Oftast en kasseinshake,1 äpple och lite jordnötsmör. Sedan 8 timmar efter denna måltid går jag upp och äter frukost. Då är jag inte hungrig men försöker få i mig två mackor med ost iaf.

Oftast får jag behålla den men då och då spyr jag upp den. Under studentveckan förra året tex så spydde jag varje morgon. Kan tänka mig att detta inte är så optimalt ur byggarsynpunkt!

Så ska jag skippa frukosten helt? Eller bara äta 2 ägg eller något jätte lätt? Inga kolhydrater?

vicarious 2012-03-15 07:15

Prova dig fram, ingen kan veta vad dina kräkreflexer går igång på. Jag hade skippat frullen om den gav sådana problem. Eller kollat upp om det var något fel på mig :D

begt 2012-03-15 07:25

Har du festat runt och känt dig illamående dagen efter? Om inte så skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen för det där låter inte helt bra.

KalleTeodor 2012-03-15 07:44

Citat:

Ursprungligen postat av begt (Inlägg 5658413)
Har du festat runt och känt dig illamående dagen efter? Om inte så skulle jag ringa sjukvårdsupplysningen för det där låter inte helt bra.

Dricker iprincip aldrig alkohol så det är det inte.

J.V 2012-03-15 07:49

Varför ska du prompt äta om du ändå inte är hungrig?

Skippa bara frukosten.

Perramja 2012-03-15 08:06

Glöm vad du hört om att frukost är det viktigaste målet (om du nu har hört det dvs), ät när du känner dig redo för det:) Själv äter jag "frukost" då övrig personal fikar dvs runt kl 10-11 och stiger upp kl 05,30, innan det tar jag bara några glas vatten, eventuellt en kopp grönt te med citron och honung.

JoHannibal 2012-03-15 08:17

Äter du direkt när du kliver upp? Eller hur länge väntar du?

KalleTeodor 2012-03-15 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av JoHannibal (Inlägg 5658468)
Äter du direkt när du kliver upp? Eller hur länge väntar du?

Kliver upp 6 äter en 10-15 min senare.

Sheogorath 2012-03-15 08:37

I och med att du ställer den här frågan, KalleTeodor, har du helt missat att vissa äter 1-2 gånger PER DYGN med bra resultat? Och om du inte missat detta, varför tänker du då att det skulle vara ett problem för muskelbygge att skippa frukosten?

KalleTeodor 2012-03-15 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 5658491)
I och med att du ställer den här frågan, KalleTeodor, har du helt missat att vissa äter 1-2 gånger PER DYGN med bra resultat? Och om du inte missat detta, varför tänker du då att det skulle vara ett problem för muskelbygge att skippa frukosten?

Katabol? eller är jag ute och cyklar? känns som att det skulle vara fördelaktigt att bryta fastan så fort som möjligt iaf.

Dreas 2012-03-15 09:04

Citat:

Ursprungligen postat av KalleTeodor (Inlägg 5658517)
Katabol?

www.leangains.com

Du behöver inte äta ofta om du inte känner för det, du behöver inte äta frukost om du inte känner för det.

KalleTeodor 2012-03-15 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av Dreas (Inlägg 5658524)
www.leangains.com

Du behöver inte äta ofta om du inte känner för det, du behöver inte äta frukost om du inte känner för det.

jag brukar äta mitt andra mål för dagen vid 9 snåret, då kan jag lika gärna lägga till det jag brukar käka vid frukost denna tid istället?

Dreas 2012-03-15 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av KalleTeodor (Inlägg 5658530)
jag brukar äta mitt andra mål för dagen vid 9 snåret, då kan jag lika gärna lägga till det jag brukar käka vid frukost denna tid istället?

Ja.

Du måste inte äta var tredje timma om du trott det :)

Ät när du känner för och se till att du får i dig nog med protein och kcal.

Gober 2012-03-15 09:16

Spy varje morgon? ingen som reagerar på det?....Spyr man varje morgon är det ju inte pga att man är mätt, iaf inte om du inte försökte trycka i dig en trerätters till frukost.

Har du problem med magkatarr eller liknande? Men visst är det så att man inte behöver äta frukost, det är det många som inte gör. Men du borde nog kolla upp din mage iaf.

KalleTeodor 2012-03-15 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av Gober (Inlägg 5658544)
Spy varje morgon? ingen som reagerar på det?....Spyr man varje morgon är det ju inte pga att man är mätt, iaf inte om du inte försökte trycka i dig en trerätters till frukost.

Har du problem med magkatarr eller liknande? Men visst är det så att man inte behöver äta frukost, det är det många som inte gör. Men du borde nog kolla upp din mage iaf.

Inte varje morgon, det var bara under en vecka som det var så, studentveckan. inte pga alkohol drack inte då. kanske nervositet eller nåt.

Men nu händer det några gånger i månaden får kräkreflexer när jag borstar tänderna och sen går det inte att stoppa så börjas det...

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:54.