![]() |
Grisbulkens herre eller: Hur jag slutade oroa mig och började lyfta.
Tjena grabbs,
Johan, man, 21 år, diabetiker, depression, panikångest. 177cm, 95kg. Håller på att deffar. Har styrketränat till och från i 6 år nu ungefär, men ska för en gångs skull ge fan i att lägga av. Har för ett halvår sedan fått upp ett stort intresse för fixed gears, alltså en typ av cykel. Använder det mest för skojs skull samt träning, men skall försöka se till att börja åka lite mer i Velodromen som finns i Falun. Ruskigt jäkla kul, och riktigt bra träning om man öser på ordentligt! Annars hänger jag mycket på gymmet, 3-4 ggr/vecka ungefär. Har tyvärr stora problem med panikångest, ångest och depression som jag dragits med i ca 1,5 år. Kämpar varje dag för att bli av med det, och tänker fan inte att ge upp. Nog med bullshit. Styrkestats: Bänkpress 105kg. Knäböj (haft skador så tränat till och från), men max 120x3. Marklyft (tränat totalt 6 ggr, haha.) 140x3 Målet för tillfället är att gå ned till 75-80kg. Har lagt på mig onödigt mycket fett det senaste året. Lägger upp nästa pass som blir på tisdag. Drar senaste styrkepasset från fredags i nästa post. Ha det, och hoppas någon mer än mig får ut något från denna journal :) |
Rygg och biceps i fredags:
Latsdrag 60x10 80x5 100x5 100x5 T-bar 45x12 45x12 45x12 Latsdrag med annan fattning, dyngstrikt 50x12 50x12 Hantelcurl 15x5 15x5 Hammercurls 27,5x4 20x5 20x5 Blev lite mer joll i biceps samt lite shrugs också. Rätt lugnt och skönt pass. |
Blev lite bengtpress idag, bröst triceps axlar.
Bengtpress 50x10 50x10 70x3 85x5 95x1 105x1 orka Pushdowns 2x8 fullmag 2x10 60kg Hantelflies 3x12 typ 10kg Hantel åt sidan 5x8 4x8 4x8 Facepulls 3x12 okänd vikt Blev lite mer diverse pumpövningar 10-15 reps. Helt ok men trist att bomma på 105kg. |
Bra vikter i bänken! Beundransvärt att köra på trots en tuff (om jag får säga så) mental/psykisk situation plus diabetes.
|
Citat:
Blir ben och mage lite senare idag. Uppdaterar senare/ikväll. |
Låter som en positiv inställning som säkerligen är dig till gagn i din väg mot muskler och välmående!
Tips, lägg in länk till din journal i signaturen! |
Tack! Jag hoppas det är rätt väg :)
Oh yeah just ja, det kan man ju också göra. Tack! Dagens pass, blev ett kort ben och magpass. Böj, kör fulldjup. Var längesedan så kunde inte lasta på för mycket. 70x3 80x3 85x3 85x3 Lårcurls 30kg 3x10 Magmaskin 35x10 40x10 35x10 Vadpress 4x15 Lekte också lite med grippers. Cykla till och från jobbet, ca 15 minuter enkel väg. Tog alltid bil förut så nu ska det bli förändring. |
Jogging idag, ca 3-4km.
Gick förvånandsvärt bra! Mycket bra tempo dessutom. Direkt kroppen sackade ned intalade jag mig själv "kom igen nu, det här klarar vi. Jobba med kroppen, inte mot. Är andningen inte slut är fan inte benen det heller, kötta, kötta kötta". Kände mig som en maskin, nästan :D |
Bra med signatur :)
Kondition är fan så mycket mentalt, bra skallträning :) |
Citat:
|
Nu är jag ju ingen psykolog eller något liknande men försök se träningen som ett slags verktyg för att komma bort från allt skit, där du verkligen inte behöver bry dig om någonting annat än dig själv och vikterna du håller i händerna. Det ska absolut inte vara en plåga att gå till gymmet, utan snarare en salgs fristad från allt jävla skit som finns i denna värld!
Kör hårt! :) |
Tack för stödet Grazza :) Ska tänka på det, var även det jag tänkte på när jag var på gymmet idag.
Körde rygg och biceps idag. Har varit en jäkligt seg dag, var sjukt slut när jag kom hem från jobbet kl 18.30 och hade dåligt blodsocker(högt) så förutsättningarna var inte dom bästa. Men rättade till det så gott jag kunde och tvingade mig iväg till gymmet. Väl där fick jag mer energi och blev pigg! Latsdrag 60x8 80x8 100x5 100x8 probably reps-pb. Sittande rodd 60x8 75x8 90x5 Hantelcurl 15x8 högg till i vänster axel nästan direkt men körde igenom settet. Hade ont sedan resten av passet, både framsida och baksida vänster axel (fuck yeah..) Konc. curl 12,5x5 15x5 Bicepsjoll i kabel 4x12 K*k-strikta latsdrag, sakta upp, sträcka ut i toppläge rejält osv 2x10 Pullovers i kabel 2x10 (bra kontakt, ha..ha) Vadpress 3x15 Crunches i maskin 30x15 30x15 Sidebends 2x10 Körde också 6 set underarmar. Hade bra energi som sagt, gick riktigt bra trots förutsättningarna. Sjukt trött nu efteråt. Blir eventuellt ett konditionspass imorgon! Nämnde jag att jag hatar bicepsträning? fyfan, värsta jag vet. Brukar normalt köra ett par set hantel/hammercurls men fick lov att komplettera med kabeljoll denna gång. |
Kul med journal!
Har du några bilder på fixien? Det är bra mycket tröttsammare än vad folk tror att cykla fixed! Speciellt om man bromsar med benen i nedförsbackarna :D |
Ska fixa lite bilder inför nästa vända jag drar. Tyvärr är det snö och slask just nu i Dalarna, men smälter nog till helgen.
Jo, det är jäkligt bra träning! Och sjukt kul dessutom. Stor skillnad mot att cykla vanligt. Benen brukar ju vara helt möra efter en nedförsbacke :D |
Joggingpass idag. Gick sjukt dåligt, hade ont som fan i benhinnorna och kunde inte springa så långt pga. smärtan. Sprang typ 1,5km och gick 1,5km.. Hade tigerbalsam före jag sprang ut men hjälpte tydligen inte.
Bröst, triceps och axlar imorgon. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:32. |