![]() |
Hur uppfattar andra dig, kontra hur du upplever dig?
Trådnamnet är rätt självförklarande.
Trådstartarn kommer att delta när han kommit hem och hunnit sova lite. Gesendet unter Verwendung meines iPhone. |
jag kan uppfatta mig själv som sjuk i huvet ibland (no joke)
|
Vet inte hur andra uppfattar mig?
Jag tror att människor tycker jag är ibland lite dryg, men generös och pålitlig. I själva verket är jag ett svin som bara umgås med folk för att de ska bjuda mig på fin whisky och/eller deras fruar har fina pattar. |
Citat:
Kan börja med att titta här ang de olika jagen. Det varierar från individ till individ hur mycket som visas upp offentligt avsiktligt eller oavsiktligt. Denna mängd varierar säkerligen väldigt mycket också i vilka sammanhäng du ses. tex är det inte otroligt att din mamma, din bästa vän, dina barn, dina arbetskollegor och folk du möter på stan har rätt olika uppfatntning om dig. För att krydda det hela så handlar det ju även om att du har en någorlunda korrekt självbild jämfört med hur andra ser dig. Om det blinda jaget är stort så skiljer det troligtvis mycket jämfört med om du ständigt befinner dig på arenan där alla inklusive dig själv är medvetna om hur du är... |
Citat:
Gesendet unter Verwendung meines iPhone. |
Hur uppfattar du dig själv och hur tror du jag uppfattar dig nu?
|
Första intrycket jag tydligen ger ut är att jag är dryg, bitchig, arg alternativt hatar allt runtom mig i världen. Tror jag måste jobba på att se gladare ut när jag är avslappnad.
|
Jag ser och är världens snällaste, trevligast, charmigaste och mest ödmjuka människa som folk kommer träffa....
Och alla som inte är totalt efterblivna ser och uppfattar detta också |
Jag uppfattar mig själv som snäll, trevlig, rolig osv. Däremot har jag ganska sjuk humor och kan spåra rejält ibland, dvs bli riktigt jävla barnslig. Jag kan lätt bli irriterad under rätt (fel) förutsättningar, när jag är irriterad/sur går det inte argumentera ordentligt med mig. Så vid närmare eftertanke framstår jag nog som dryg och barnslig ibland, samtidigt som jag oftast framstår som trevlig, utåtriktad och snäll!
|
Citat:
|
Jag vet ej hur den stora massan uppfattar mig men jag har fått höra i efterhand av folk som känner mig idag att jag lätt uppfattas som kall, likgiltlig, ointresserad m.m.
Jag själv förstår att jag uppfattas så då jag inte lägger ner något jobb för att alla ska gilla mig och jag är dålig på att låtsas intressera mig för folk som ej intresserar mig. Jag behöver inte kunna snacka med alla eller marknadsföra mig själv, det stör ej mig att jag uppfattas på ett sätt som ej stämmer med hur jag är med de människor som jag står nära. Hur vissa uppfattar mig är ju verklighet för dem även om jag eller någon av mina närmsta vänner har en totalt annan bild :-) Jag är bl.a. sämst på att hålla liv i artighetskonversationer som gärna sätts igång när man är ensam med kanske en annan kollega i ett rum. Börja snacka om hobbys, barn, fritid, klarar ej av det, så sjukt tråkigt. Och då menar jag ej med en kollega som jag aldrig snackat med innan utan någon som jag jobbat ett tag med och inte klickat med. Jag snackar ej bara för att fylla ut tystnad. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag uppfattas som en gullig person, söt trevlig och glad. Uppfattas även som ambitiös men lite/mycket virrig.
|
Snabb poll på jobbet gav att jag är rolig, social och snabbtänkt.
Jag ser mig själv som kort, smalfet och hårig. |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:48. |