![]() |
Stargate tråden! (SERIERNA/FILMERNA)
Fanns ingen sån här tråd, så jag tänkte att jag skulle göra ett försök och skapa en. Kanske inte blir så populärt...
Men här ska i alla fall Stargate SG-1, Stargate Atlantis, Stargate Universe och alla tillhörande filmer diskuteras. Är själv inne på tionde och sista säsongen av SG-1. Förjävla bra! Någon som sett? Favoritkaraktär? Favorit -serie / -film ? Annat? :D OBS: Den skitdåliga teckande versionen av Stargate är inte aktuell här. |
Har en jacka med sg1patchar licenserade av MGM :) Bra initiativ! Gillade sista filmen som avslutar sg1 riktigt bra!
RDA höjer serien rejält ()L) SG1 är bäst, atlantis ok och universe rätt trist. |
Sg1 var bra i början men blev uttjatad, atlantis tyckte jag var helt ok, jag gillade faktist även universe
|
Citat:
|
Jag är ett enormt fan av Stargate - men inte Universe (skit!).
Stargate SG-1 blev lite seg mot slutet men helt klart sevärd ändå. Favoritkaraktären där är såklart Jack O'Neill Stargate Atlantis är bättre (men slutade extremt dåligt!) och favoritkaraktären där är Dr. Rodney McKay. Fattar faktiskt inte varför de fucka upp den serien och gjorde så dåligt slut. |
SG-1 äger hårt! Speciellt runt typ säsong 3-5 eller nåt sånt. Intressanta civilisationer, trams och existentiella frågor blandat med skön, lågmäld humor. :)
|
Teal'c...... with an apostrophe
|
Citat:
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=sEiz27GUB30 Bara ett av teal'c's guldmoment... Blir ju förstås roligare när man inte är beredd på det och tittar på hela avsnittet. |
Citat:
Citat:
Citat:
- "No, but he plays one on TV" :-D Sedan var inte Samantha Carter helt dum att vila ögonen på i några av de första säsongerna, vill jag minnas... |
Filmen och SG-1 har jag sett och älskar men har aldrig fastnat för Atlantis eller Universe
|
Bara gillat Universe... gillar storyn.
|
Tyckte SG-1 var ascool, lite utmjölkad kanske men senaste filmen var awesome.
Atlantis är favoriten, lite mera high-tech, lite coolare, lite mer komedi. Älskar Rodney, så djävla misslyckad. Tyckte även de där replikatorkrejjerna var jättespännande. Universe tyckte jag höll lika bra standard som Atlantis, väldigt roande, intressant och bra "baktanke" så att säga. Är lagom pissed för att de stängde ned serien. |
Teal'c är ju lätt bäst! |
:laugh::laugh: |
Sett alla säsonger av Sg-1 + Atlantis. Universe orkade jag inte mer än ett par episoder.
Favoritkaraktär? Walter!! :D |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:22. |