![]() |
Bodybilding som projektarbete!
Hej alla! :)
är ganska ny på dethär med bodybuilding och har valt det som projektarbete eftersom jag tycker det verkar mycket intressant och vill lägga på mig lite muskler! så nu ber jag er om goda råd om mat, träning, kosttillskott m.m? så snälla alla råd hjälper mig så hjälp gärna till!:) MVH |
Det är rätt mycket olika saker du vill ha hjälp med.
Lättast är nog om du skapar en tråd om varje sak i sitt respektive subforum. |
Ät mycket/ bra, proteinrik kost, runt 2g protein per kroppskg
träna hårt, men med rätt teknik sov minst 6-8h :) |
Citat:
|
Haha, you wish min vän :) Om du gör ett projektarbete så ska DU söka fram faktan och samla den på ett enda ställe, inte be andra att göra det åt dig (Been there, done that :))
Vad har du för idéer när det gäller frågeställning? Bodybuilding är ett väldigt brett begrepp så du behöver någon form av frågeställning och avgränsning som hjälper dig att fokusera ditt arbete. |
Alltså vad ska du göra ett arbete om? OM bodybuilding? Eller ska du styrketräna?
|
|
Citat:
Citat:
|
Om du verkligen ska satsa för att få optimala resultat på projektet i helhet så:
Hyr en BRA PT som lär dig alla basövningar. Träna tungt och smart. Sköt kosten. Sköt vilan. Ha kul. Ge det tid, kroppsbyggning är något som tar en längre tid. Lita mer på knäböj/mark/bänk än kosttillskott. Lycka till! |
Hitta någon som är Grofv, lyssna på honom.
profit. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
kan ju inte gå fel?! |
Citat:
Citat:
|
Citat:
OBS: Jag påstår inte att du är lat. Jag påstår att du inte fått chansen att reflektera över vad som menas med eget arbete och att be någon annan ge dig all fakta, och vari skillnaderna ligger. Som jag sade tidigare - Vad är ditt projekts frågeställning? |
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:59. |