![]() |
Banjo Musik, tips!?
Jag finner Banjo vara ett riktigt coolt instrument och skulle vilja veta om några bra band/artister/låtar som spelar mycket banjo.
|
:D |
|
Citat:
|
|
Edit: Fffffffuuuuuuuuuuuu Grotesk :D |
Hayseed Dixie kanske inte är den bästa banjomusiken men det rekommenderas att se live om ni får möjlighet till det. Bra drag |
Citat:
|
Mer tips folk! =D
|
När det gäller bluegrass, som du nog främst är ute efter kan jag rekommendera Bela Fleck:
Han pysslar dock även med ett mycket udda jazzband: Om det skulle råka vara tradjazz du föredrar är Maurice Bolyer en fantastisk tenorbanjoist: Jag fyller gärna på med mer från banjons underbara värld lite senare |
Massvis med bra strängprestationer, inte bara banjo. Allison Krauss och Union station har för övrigt en hel massa bra låtar med banjospel:
Onani, med lite oväntad deltagare: Raymond Fairchild, banjolegend. |
Det fylls snabbt på med bluegrass här, så jag riktar in mig på tenor- och plektrumbanjo istället.
Kontrabasbanjo: Mer banjobandsmusik: |
Samma låt som en annan fast lite bättre tycker jag ;)
|
Shit, nu fick jag mycke X_X, shit va najs, tack för allt, blev skitsugen at börja lira Banjo i Västerås, Växhuset verkar dock inte ha något D=, google sviker mej. :( Tack för tipsen so far iaf, ni får gärna fortsätta posta mera!
|
Hootenanny Singers "Där skall jag bo", har lite banjo.
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:41. |