![]() |
Lightläsk/produkter under deff
Tjena, finns det någon hake bakom lightläsk? Det står 0.2 kcal per 100ml. Kan jag dricka det som vatten då? Alltså går man inte upp i vikt utav det?
|
Det påverkar varken fettinlagring eller fettförbränning, viktnedgång eller viktuppgång (mer än vätskan i magen då).
|
Så jag kan dra och köpa lightläsk med gott samvete nu? WIHOO SOMMARLOVET ÄR RÄDDAT :)
|
Men varför finns det då människor som inte köper lightläsk, smaken är desamma (enligt mig) samma pris... Nån hake måste det väl finnas?
|
Om du ser det ur ett 'viktperspektiv' finns det ingen hake.
Om du ser det med en hälsosyn är det under all kritik. Finns INGET nyttigt i läsken, innehåller bara en mängd sötningsmedel (som kan framkalla cancer) och det finns inga riktiga långsiktiga studier direkt på vad som händer med organen vid överdrickande av läsk efter många år. Själv skiter jag fan i det jag nyss skrev, häver i mig light/zero läsk MEN jag vet att det INTE är hälsosamt. Inte i längden iallafall. Men det är inte vanlig läsk heller för den delen. Så, du blir inte tjock, men haken är ju att det inte är vidare hälsosamt att hälla i sig litervis med sötningsmedel direkt.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det finns många människor som inte bryr sig om kalorierna/sockret i en läsk. Det finns en liten sötningsmedelsskräck hos många människor. |
Citat:
Okej, då får jag väl ursäkta. Får väl påstå att läsk inte är bra för tänderna då ;D Fast det kanske är sockret... Som inte finns i light... JA, JAG VET VÄL INTE. känns inte nyttigt bara X) |
Lightläsk är också dåligt för tänderna, pga syrorna. Inte lika dåligt som sockersötad läsk, men dåligt.
|
Citat:
|
Tack som fan för svaren. ni har gjort mitt sommarlov <3
|
Citat:
|
Kan inte dricka Coca-Cola vanliga versionen längre. Efter att ha druckit mycket Zero så tycker jag "standard" är lite för söt.
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:09. |