![]() |
Stinkande köttbullar
Vad i helvete är det i köttbullar som gör att det luktar så illa? När man öppnat ett paket luktar ju kylen gammal sko/fis! Någon som vet?
|
Det luktar ju gött.
|
Håller med, fy fan vad vidrigt det är när någon som precis ätit köttbullar rapar, luktar bokstavligen skit.
|
Många svavelföreningar luktar sådär, det märkliga är att hemmagjorda köttbullar aldrig luktar
på samma sätt så det är kanske någon tillsats. |
Gör dina egna köttbullar ffs, maken till lathet etc.
|
Citat:
|
För att inte tala om hur det luktar om fisbullarna när kroppen faktiskt gjort fis av dom, det är ju ännu värre. Nä, jag undviker gärna färdiga köttbullar om jag kan. Problemet är att min sambo älskar köttbullar. *grr*
|
Jag har en närstående som ofta inte orkar bemöda sig att försluta förpackningar med Mamma Scans köttbullar, innan de ställs i kylen. Det luktar alltså fis i hela kylskåpet.
|
det är manligt med fis.
|
Citat:
Fan vet om det ens kan klassas som mat. Gör egna. Det är gott som satan och lite småtrevligt att göra |
Jag har hört att det ska vara någon sorts gas som gör att det luktar fis. Som i sin tur gör att hållbarheten blir längre.
Har ingen 100%-ig källa, men jag är 90% säker på det. |
Det är fis som luktar köttbullar, inte tvärt om. Det luktar alltså köttbullar när man fiser. Köttbullar är trevligt. Mer fis åt folket!
|
Den här tråden var rätt kul !
(Jag har f.ö. slutat köpa färdigstekta, typ "mamma Scan" för att dom luktar så vidrigt. Felix frysta småköttbullar är betydligt bättre, faktiskt. ) |
Jag öppnade en gång ett paket Willys köttbullar på bussen. Alla sa ba "Vem va de som fes?"
|
Många bra inlägg här! :laugh:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:27. |