Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Tappad sexlust? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=165770)

joasimo 2011-05-13 13:23

Tappad sexlust?

Tjena,

Jag är 10 veckor in i min deff och har max 2 veckor kvar. På senare tid har jag tappat all sexlust, känner absolut ingenting.. kan det ske vid en deff? Jag har legat på ett rätt stort underskott 600-800kcal och 250g+ i protein.

Jag ska till en tjej ikväll och sova över, men har ingen lust till nåt.. och absolut minst av allt sex. Känner mig asexuell. :D

Är det fler som tappar lusten under deff?

Inge Enveten 2011-05-13 13:38

Japp.

Om du vill att det ska bli bättre kan du lägga ner runkandet. För mig hjälper det i alla fall.

joasimo 2011-05-13 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av RockyBalboa (Inlägg 5051023)
Japp.

Om du vill att det ska bli bättre kan du lägga ner runkandet. För mig hjälper det i alla fall.

Som sagt, jag känner inte lust till något alls. Varken sex eller runk.

young_george 2011-05-13 13:51

Den kommer tillbaka när ni börjar ta på varandra.

Annars.. no big deal? Man måste inte ha sex för att man träffar någon av motsatta könet, om man inte är sugen.

Inge Enveten 2011-05-13 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av joasimo (Inlägg 5051027)
Som sagt, jag känner inte lust till något alls. Varken sex eller runk.

Och du har varit utan både och hur länge?

chrilledude 2011-05-13 13:58

Har känt samma sen måndags, men när flickan kom hit så vände det direkt.

häftig 2011-05-13 14:01

Samma här. Tur att jag inte har flickvän

joasimo 2011-05-13 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av young_george (Inlägg 5051041)
Den kommer tillbaka när ni börjar ta på varandra.

Annars.. no big deal? Man måste inte ha sex för att man träffar någon av motsatta könet, om man inte är sugen.

Jo det gör den alltid, men känner aldrig något sug innan förrän vi ses. Nej det är sant, det har jag inte tänkt heller!

Citat:

Ursprungligen postat av RockyBalboa (Inlägg 5051045)
Och du har varit utan både och hur länge?

3 veckor sedan vi sågs sist och har inte haft något annat sen dess.

Eddie Vedder 2011-05-13 14:23

Hur lång tid man kan deffa innan det påverkar kan jag inte säga något om men det är inga tvivel om att underätning påverkar så småningom. Vid lång tids underätning försvinner all sexlust hos individen. Tjejer tappar mensen och killar potensen., det är väl undersökt bland individer med ätstörningar:

Citat:

All patients were heterosexually orientated. All patients had rapid and complete loss of libido and sexual activity within a few weeks of beginning dieting, and these did not return until weight was above 90% average for age and height (DOCUMENTA GEIGY, 1970). Table 2 summarizes the state of sexual activity of the four patients fully investigated at follow-up. The three adult males all had been at over 90% of average weight for age and height (DOCUMENTA GEIGY, 1970) for more than six months. They had normal LH and FSH response to LHRH, normal prolactin response to TRH, normal absence of GH response to TRH, low normal thyroid function tests but a normal TSH response to TRH. All had testicular size within the normal range. Cases 1 and 9 needed to shave daily. Case 8 had resumed shaving every 3 days as he had done before onset of the anorexic syndrome. In this patient a small weight gain was associated with return of some potency and a rise in serum testosterone to near normal.
Hall A, Delahunt JW, Ellis PM. Anorexia nervosa in the male: clinical features and follow-up of nine patients. J Psychiatr Res. 1985;19(2-3):315-21.

Nykropp 2011-05-13 14:28

Potensen är det inget fel på. Men sexlusten är precis som TS säger inte speciellt hög när man går på underskott.

häftig 2011-05-13 14:33

Nej potensen är det inget fel på, bara sexlusten. Dock ökar den markant när jag ligger på överskott. Det är bara konstatera att människokroppen är intressant.

Fredrik_S 2011-05-13 15:02

bara man äter mycket kolhydrater under deffe brukar sexlusten inte vara några problem så fort man drar ner den så minskar lusten. Tycker jag

Pintan 2011-05-13 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik_S (Inlägg 5051176)
bara man äter mycket kolhydrater under deffe brukar sexlusten inte vara några problem så fort man drar ner den så minskar lusten. Tycker jag

+1

Inte för att jag ligger i deff men utan kolhydrater blir sexlusten märkbart sämre. Någon som vet varför?

Becky 2011-05-13 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av joasimo (Inlägg 5050997)
Tjena,

Jag är 10 veckor in i min deff och har max 2 veckor kvar. På senare tid har jag tappat all sexlust, känner absolut ingenting.. kan det ske vid en deff? Jag har legat på ett rätt stort underskott 600-800kcal och 250g+ i protein.

Jag ska till en tjej ikväll och sova över, men har ingen lust till nåt.. och absolut minst av allt sex. Känner mig asexuell. :D

Är det fler som tappar lusten under deff?

Ja, min försvann typ helt... *grr*

hejhopp79 2011-05-13 18:39

Kan också bero på allergi om man nu har sådan.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:58.