![]() |
Urvattnad inläggningssill "rå"
Köpte en burk eldorados "urvattnad inläggningssill". Är det här i klass med vanlig inlagd sill, dvs att det går bra att äta direkt ur burken och säker med avseende på parasiter och allt vad det nu kan vara.
Edit: Kom också att tänka på ev miljögifter, som tydligen finns gott om i strömming. Är det här "safe" avseende miljögifter? |
Jag skulle lägga in den sillen enligt något recept.
Sillen är saltad, just för att avdöda parasiter. Det finns inga parasiter i den fisken. När det gäller miljögifter är det östersjöfisk du ska vara försiktig med. Gissar att sillen du har är fångad i atlanten. |
Citat:
Vad bra! Blir bra mellanmål då. =) Ja, jag antar det. Annars får det väl inte heta sill, eller hur är det nu igen? Står nämligen inte på burken varifrån den kommer. |
Sill atlanten, strömming östersjön har jag för mig.
|
Citat:
|
Citat:
|
Nä fy fan! Smakade på den nu och den smakade salt så in i helvete. Går ju inte att äta. Jag vill gärna käka upp det ikväll, går det att jaga ur saltet fort? Vattenbad eller nåt? Får väl lägga in den i fortsättningen men jag har inte grejer till det just nu...
|
Citat:
|
Mm köpte det där ett par ggr, smakade tyvärr skit. Körde i ugnen men hjälpte inte mkt. Ville testa då jag inte villa ha lagen från inlagd sill (häller iofs av den så kvittar säkert) men men. Skölja av den har ja inte testat, men som sagt, oerhört frän smak.
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
http://www.seriouseats.com/2008/07/n...rring-san.html |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:16. |