![]() |
Extremt högt sötsug
hejsan!
det är så att jag har gått ner i vikt i ungefär ett halvår snart och inte haft några större problem etc, styrketränar också och har fått större muskler. har legat på ett kcal underskott, ätit 2-3g protein/kg och allt det där. den senaste veckan så har jag känt ett extremt högt sötsug, och börjat stoppa i mig en massa kakor, choklad glass etc. och efter att jag ätit upp allt så känner jag ångest, och bestämmer mig för att inte äta mer. det hjälper ju inte och jag äter fortfarande och det här upprepar sig. jag vill verkligen inte gå upp i vikt då jag har de sista kilon kvar, så hur ska jag kunna bota det här sötsuget? några tips? |
Lägg in lite godis i din kaloribudget så kanske d håller i längden? om din budget räcker till dvs
|
Frukt, lightdrycker, frusna bär.
Inkorporera det du har ett sug efter i måttliga mängder eller i din diet |
Hur mycket har du gått ner?
Vad väger du idag? Hur stort underskott tror du att du ligger på? |
Tack för alla svar! Har dock testat allt det där, men det slutar med att jag har ätit 5 äpplen, 3 nektariner och 300g bär.
Citat:
|
Om jag omformulerar det: Hur stort underskott var det planerat?
Hur lång är du på den vikten? |
Citat:
|
Hur mycket har du tänkt gå ned?
|
Citat:
|
En variant jag skulle tänka funkar är att justera kaloriintaget så att du ligger på underhåll i en vecka för att sen gå på det igen. Alt så ligger du på balans under längre tid för att sen avsluta när du återhämtat dig mer från en så lång period av underskott.
Eftersom du inte kan ha så mycket kvar så skadar det inte att skjuta upp det sista lite om det innebär att det sen blir lättare att nå fram. |
Jag tycker att du skall omvärdera ditt viktmål. Hetsätningsattacker, eller kalla det överätningsattacker om det känns trevligare, ångest och att vilja banta ned sig till undervikt är ett ganska säkert tecken på att det man håller på med inte är så himla smart.
|
Citat:
även om jag skulle ligga på balans så skulle sötsuget vara kvar, och när jag tar en kaka så kan jag inte låta bli att ta en till, och sen en till och så fortsätter det. du råkar inte ha några tips på att dämpa det här? har googlat och jag får inte upp något vettigt. |
väger du 60 kg? räcker det inte?:) är du tjej eller kille
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:41. |