![]() |
Trött på att äta kyckling hela tiden!.
Hejsan.
Jag äter mestadels kyckling för att få i mig protien, då brukar jag laga den med lite curry sås samt lite ris,grönsaker, brukar hamna runt 700 kcal med allt då(cirka 300-400 gram kyckling) nu pratar jag om middag o lunch. ´ har ni andra bra tips på vad man kan äta? gillar inte fisk, har försökt med tonfisk, det ska vara lätt att laga och snabbt att laga.. o något gott också :) har typ ätit kycklinggryta i 2 veckor nu. varierar dock med biff (färdilagade) men ganska dåligt med protte i dom cirka 10 gram per 100 gram. |
Omellet är väldigt enkelt, ta så många ägg du vill, rör ihop, på med lite salt o peppar, ner i pannan, klar!
Lägg på lite ost och skinka så att det blandas och blir riktigt gött :P Detta är väl mer av ett mellanmål dock |
Köp 5% köttfärs, gott och nästan lika kcal snålt som kyckling... bara att forma till en biff och krydda, Mums
|
Citat:
vart hittar man 5 % ? hittar bara 10 %.... tack för svar |
Om du nödvändigvis måste ha magrare köttfärs, kan du be personalen i charkdisken att mala en magrare köttbit till färs åt dig.
|
Beställde av ica, 109kr/kg och fick det dagen efter..
|
tycker att den är godare och har beräknat på 5%, han frågade efter ett alternativ så jag gav han ett..
|
Citat:
|
På en fråga av en medlem som frågade om jag var rädd för fett, hans inlägg verkar vara borttaget..
|
Citat:
Ditt tips var bra. Jag visste inte att man kunde fråga dom i butiken om de kunde fixa 5% fett ist :D. Riktigt praktiskt om man deffar :) |
Fläskkotlett!!! Helt sjukt underskattat på Kolozzeum.
|
Citat:
|
Wth fyller på lite
Hamburgare på nötkött (ja jag vet det var ett jävla tjat om den där jävla färsen!) Jag gör 4 st stora hamburgare med max friskobröd. Ca 1800 kalorier med allt jag har i och brevid. Händer väldigt ofta att jag gör proteinpannkakor/våfflor eftersom det går så sjukt fort. Wok med kyckling eller tigerräkor Mozzarella köttbullar Tacos kan man ju bolla med hur många olika ingredienser som helst i princip? kvarg som mellanmål. Gör fan inte som jag gjorde :P överkonsumerade kyckling och nu klarar jag inte av att äta det om jag inte grillar/wokar eller gör något annat liknande med den. Den går verkligen inte ner längre. |
Citat:
Så j**la gott! Käkade igår till midda, bara steka i pannan lite grann o sen e de klart!:) |
Citat:
Penslade mina med lite barbeque-sås och cajunkryddor! |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:36. |