![]() |
deffschema
Hejsan
Jag är 17 år gammal, 173cm lång och väger 73kg. Har bulkat från sommaren till nu och nu tänkte jag deffa fram till i sommar. Såhär ser min träning ut: Måndag- gym-Bröst/mage. 1h, 25 min crosstrainer eller löpband Tisdag- gym-Rygg. 1h, 25 min crosstrainer eller löpband Onsdag- 1h tennis Torsdag- gym-Axlar/mage. 1h, 25 min crosstrainer eller löpband Fredag- gym-Ben. 1h, 20 min crosstrainer eller löpband Lördag- Vila Söndag - gym-Armar. 1h, 20 min crosstrainer eller löpband Ungefär såhär äter jag, skiljer sig från dag till dag då jag bor hemma och äter skolmat till lunch. Äter enligt periodisk fasta, äter all min mat från 12.00- 20.00 12.00 - 200-300g kött eller fisk, 50-100g potatis/pasta/ris+ någon sås 15.30- 15g BCAA innan träning 17.30 6g EAA efter träning 19.00 200-300g kött eller fisk, 50-100g potatis/pasta/ris+ någon sås 20.00 Caseinproteindrink med 2-3 äggvitor Kom gärna med synpunker på både träningsupplägg och kostupplägg :) |
Jag försöker alltid få i mig mycket protein efter träningspasset. Jag har "turen" att träna vid lunchtid och då tar jag en proteinshake direkt efter träning (onnan duschen) och sen äter jag en proteinrik lunch efteråt.
|
Ahaa i see, hade varit nice att träna runt lunch, men har skola då så det går inte utom på helgen ;/ annars hade man ju kunna träna på tom mage (utom aminosyrorna innan), och köttat på med mat i 6-8 frammåt, men så är ju inte fallet :(
|
Ingen frukost? :S Ser bra ut. Dock hade jag inte valt att köra crosstrainer efter gympasset.
|
Nix :) har vant mig vid att inte äta frukost nu så hungern börjar inte komma förrän runt 11-12 ;) Hur kommer detta sig?
|
Var likadant för mig förut, nu har jag börjat käka havregryn + mjölk till frukost. Gott & går snabbt att fixa!
Nja, "kondition" efter ett gympass "försämrar" återhämtningen (av styrketräningen). Lägg dina crosstrainer-/löpträningar på vilodagen eller senare på kvällen istället. :) |
Citat:
|
blir knivigt att lägga konditionen senare på kvällen, då jag bor ugnefär 1 mil från mitt gym och måste anpassa mig efter busstider. Måste hem och äta efter jag tränat så därför sker konditionsträningen i samband med styrketräningen. Mina pass är aldrig längre än 1h 30min. Känns även segt att träna kondition efter klockan 20.00 då jag fastar, brukar bli väldigt hungrig just efter konditionsträning så därför passar det mig inte särskilt bra. :)
|
Är inte så insatt i löpträning. Men du bör få i dig protein efter styrketräningen (innan du kör kondition alltså). :)
|
Men när jag utövar kondition så bryter jag ner musklerna igen? så kroppen sätts i ett kataboliskt tillstånd istället för ett anaboliskt, om jag inte är helt ute och cyklar :)
|
Precis. Därför "ska" man springa på de dagarna man inte styrketränar. :)
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:08. |