![]() |
Sojamjölk = stora bröst?
http://matbluffen.blogspot.com/2009/...nnehaller.html
Tänkte jag skulle byta middagssaften mot sojamjölk, och kanske tom havremjölken i proteindrycken till soja, för att bli av med det jäkla sockret som gjort min mage fetare samtidigt som resten av kroppen blivit smalare. Tänkte "skit samma om det är dyrt, skit samma om det smakar skit, det får det va värt", men det får fanemig INTE va värt att det är extrema mängder östrogen i :( Finns det ingen sojamjölk som är fri från detta? Kanske inget som går "tvätta bort".... Typiskt, så jäkla typiskt, finns väl ingen annan "mjölk" heller än soja/havre, och havren är ju typ som saft nästan fast med vitaminer :( |
Nej det där känns scary, är nog bäst byta middags-saften mot en burk 50cl 2.8.
Fast det här från carlsbergs hemsida vet jag ej hur man ska tolka...massa socker i öl med??? Citat:
|
Det finns rismjölk också! :)
|
Citat:
Kollar några stora nätbutiker och finns inte, så är nog ovanligt, och därmed extra extra dyrt dessutom. Nä hoppas på öl, att kolisarna där i inte är ekvivalenta med vanligt socker från saft, utan är nyttigare. Då får det bli middags-öl. |
Det är ingen sackaros i öl.
|
Sök på Kolozzeum om isoflavoner sk fytoöstrogener. Det finns massor av åsikter men mycket lite fakta. Ungefär som på bloggen
Min åsikt är att isoflavonerna blockerar östrogenreceptorn utan att aktivera den östrogena effekten. Du får söka. Klart att öl innehåller kolhydrat. Det är kornstärkelse som mältas till maltos/glukos. Blodsockerstegringen dämpas av alkoholen i ölen. Blir alltså lite svårreglerat för en diabetiker. Skippa alkoholhaltiga drycker och drick vatten:thumbup:. |
Citat:
|
|
Citat:
Hursomhelst väldigt lite kolisar, 5g av 50kcal, och förhoppningsvis då bara typ 1g av det som klassas som "farligt socker". |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Trodde det var fruktos, och kanske glukos (som tydligen är druvsocker), som man skulle se upp med. Jäkla djungel :( Men tack för all hjälpen, måste göra nåt drastiskt med kosten ju :) |
Sackaros är 50/50 fruktos/glukos. En disackarid.
|
Citat:
Aja, man blir nog inte bukfet av öl, den slutsatsen drar jag. Saft -> öl, så får det bli, och då är blandsaft helt borta ur min kost. Havredrycken får va kvar, trots stora mängder socker, då man iallafall inte får östrogen i sig. Ska inte ge mig på LCHF, bara stoppa sista årets misslyckade utveckling av kroppssammansättningen. |
Hmm, rostbröd borde va en bra "sockerfri" kcal-utfyllnad med, utan att mätta alltför hemskt, och tänka sig, gott och billigt är det ju också. Ser ju grymt bra ut på pappret.
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=29795&lang=sv |
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:14. |