![]() |
Letar efter speciella viktskivor
Försökte på BODYs forum, men hittade inte de.
Jag ska köpa in fler viktplattor till vår Club. Hittade i en BODYtidning för något år sedan om ett par viktplattor som var svarta och har en linje med olika färger, beroende på vilken vikt det är. Utseendet är av typ, modernt. Ni får gärna tipsa på andra viktskivor som är lite speciella. Snygga och moderna. |
Snygga och moderna? :confused:
Ska du ni träna med dem eller ha en egen liten modevisning? |
Citat:
|
http://www.hookd.dk/Wos/FakseIF/eleiko%20skiver.jpg
http://www.thethirdspace.com/images/...ikoWeights.jpg Snyggare än så blir det inte. Föredrar dock dom gamla |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
50 kg - grön 25 kg - röd 20 kg - blå 15 kg - gul 10 kg - grön 5 kg - vit 2,5 kg - svart 1,25 kg - krom/silver Fast numera säger de att färgen på vikterna under 15 kg inte spelar nån roll. |
Citat:
|
Citat:
Det undrar jag också. |
Eller så gör man som jag, man köper gamla slitna eleikovikter och målar om dem.
|
Citat:
När de producerade de gamla vikterna lyckades de inte få dem tillräckligt hållbara (OL = slänga vikterna i golvet 223 ggr per dag) med pigment i gummiblandningen. De hade redan blandat metallpulver i gummit för att uppnå rätt vikt och mått. Vi har gamla gummivikter på klubben som är över 30 år och fortfarande är hela och fina (en aning slitna kring hylsan i hålet bara). Vi har bättrat på färgen på kanterna ett par gånger. "Gummifärg" sitter fantastiskt bra och håller i 5-10 år. Eleiko jobbar med produktutveckling hela tiden och numera är deras vikter för det mesta genomfärgade. Dock finns några billigare varianter av vikterna (ej kalibrerade tävlingsvikter) som ej är helfärgade. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Finns det inga mer bra frågor man kan passa på att ställa, när introducerade eleiko en särskild styrkelyftsstång? |
Prio ett är väl att viktskivorna ska vara bra och anpassade till verksamheten så inom vilket område skulle de viktskivorna du sett på bild användas?
Det dyker annars ganska ofta upp nya företag på marknaden som drar en rejäl reklamomgång för att sen försvinna så det är ju också möjligt att de inte längre säljs i Sverige eller överhuvudtaget. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:55. |