![]() |
E-cigaretter
Är det någon här som har prövat E-cigaretter? Känner man av nikotinet lika bra som i en vanlig cigarett? De gånger jag röker vanliga blir jag alltid lite yr, tror ni att det går att få samma känsla med en sån här? :)
|
Det är inte nyttigt det där. Finns lite studier att gå på. Testa något annat istället....
edit: nikotin/tobak är den sämsta drogen som finns. börja inte med skiten. |
vad är e-cigaretter?
|
Vill du börja röka?
|
Du vill röka för du blir lite yr? Men gillar inte vanliga cigaretter?
tryck i dig 4-6 st granit white istället |
Det här kräver ju sin förklaring :D Jag har en vän som har försökt sluta röka många gånger men alltid misslyckats. Jag tänkte kanske köpa såna här åt henne för att det kanske åtminstone är ett bättre alternativ.
Frågan är bara om man känner av nikotinet lika bra som i vanliga cigaretter. Detta är väl en förutsättning för att hon skulle hålla sig till dessa elektriska cigaretter istället. Nu har jag läst lite mer och det verkar lite skumt det här. Jag trodde från början att det enbart var vattenånga med nikotin. I såna fall borde ju det inte vara mycket sämre än t.ex. nikotintuggummin. Men nu verkar det ju inte vara riktigt så enkelt. Jag vill alltså inte köpa såna här cigaretter till mig själv :) |
Citat:
|
Jag fick en nikotinkick när jag provade, så visst fungerar det. Men i övrigt finner jag dem otillfredställande och meningslösa. (Feströkare, ca..5? paket om året)
|
Kom att diskutera hur "bra" det egentligen är och hittade en studie. Istället för att starta en ny tråd så tar jag upp det här. Lite förvånad över att det inte verkar ha diskuterats på forumet i någon större mängd men å andra sidan så känns det nästan lite som en fluga som drog över.
Metal and Silicate Particles Including Nanoparticles Are Present in Electronic Cigarette Cartomizer Fluid and Aerosol Citat:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:36. |