![]() |
frukost
Tjena tjena , jag är en kille på 17 år .. Har spelat hockey en stor del av mitt liv men min kropp är ganska smal .. eller normal,, varken biff tjock eller smal..
Jag väger ca 68 kg och är 178 cm lång. Just nu syns bara mina övre 2 magrutor och jag skulle vilja att dem andra magrutorna syns mer .. har lite mer fett på nedre magen än på övre , kan ni ge mig tips på vad man kan äta till t.ex. frukost och nyttig lunch för att fettet ska försvinna .. tack i förhand :) |
Vad du äter vid en viss måltid har inte med den saken att göra. Om ditt totala kaloriintag är mindre än din totala kaloriförbrukning går du ner, annars inte, oavsett vad du äter eller när du äter. Det finns inget speciellt du skall eller bör äta till frukost, eller äta frukost alls, för att åstadkomma det du beskriver.
|
Det man behöver göra för att gå ner i vikt och bli av med fett är att äta mindre energi än man behöver. Energimängden vi äter mäts i kcal och om du har ett normalt behov på kanske 2500-3000 kcal en stillasittande dag måste du alltså äta färre än så många kcal.
Inget du äter kommer göra att fettet försvinner, men bra och vanlig frukostmat är t.ex ägg, ost och kött. EDIT: Pucktvåa.. |
Citat:
|
men grejen är att min mamma lagar ganska fet mat .. då äre bara att lägga till mer grönsaker och ta mindre av det goda? :)
|
Fet mat gör dig inte fet, bara så du vet.
|
Citat:
Kalorierna är det viktigaste att hålla koll på om du är rädd för att gå upp i vikt. Att en gång om dagen äta det din mamma lagat kommer nog inte vara den mest avgörande faktorn vad gäller framgångar i viktnedgång. |
Citat:
|
Ett enkelt sätt att dra ner på kalorierna är att äta mindre stärkelse (ris, pasta, potatis etc) och mer grönsaker. Inget krångel
|
tackar :)!!
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:12. |