![]() |
Har inga vänner kvar
Vad gör man när man inte längre har några vänner kvar?
|
Skaffar nya.
|
Porr!
|
Citat:
Men det känns jävligt långt borta. |
Det beror på vart de tagit vägen...
|
Varför har du inga vänner kvar då?
|
|
Vad menar du med vänner?
Är det personer som du kan anförtro dig till om stort och smått, personer du kan umgås med för att ha trevligt eller kanske bara folk i ett nätverk att morsa på vid festligheter? Och har de försvunnit geografiskt eller känslomässigt? Många frågor blir det. |
När jag var yngre hade jag väldigt mycket kompisar och umgicks med dem hela tiden, men de senaste åren har jag känns mig sviken, övergiven och utesluten på ett eller annat flera gånger om. Utav alla.
Jag har inte brytt mig så mycket om det (även om jag känt mig jävligt ledsen och sviken vissa gånger), utan istället fortsatt som vanligt. Jag har liksom inte konfronterat min s.k. vänner knapp över huvud taget. Känner mig dåligt behandlad, och i bland nästan kränkt. Antingen är det så, eller så är det väl jag som lever i någon fantasivärld där. |
Får lov att +1 skaparn. Detta kan ju inte hänt över en natt heller?
EDIT: Det låter som ni växt ifrån varandra. Hur gammal är du nu? |
Skriver en tråd om det. http://kolozzeum.com/forum/showthrea...ight=v%E4nskap
|
Citat:
Sen är det olika vänner. En del som jag har varit, och lekt med när jag var yngre, mycket med. Och andra som man kanske har umgåtts med mer på helgerna och så där. |
Citat:
Jag har väl hela tiden haft förhoppningar att folk ska bry sig lite mer och att man ska kunna lita på dem. Men när dessa förhoppningar gång på gång "förstörs" så är det svårt att hoppas. |
Citat:
|
Jag tror det är rätt naturligt att man växer ifrån folket man växt upp med. Då världen är sju kvarter och en kiosk är det rätt naturligt att alla hänger samman, men då världen blir lite större kanske man inser att man inte har övermycket gemensamt med sina barndomsvänner. Jag har kvar de närmaste vännerna, men ytliga bekanta man samlat på sig genom åren brukar försvinna vid någon omställning som gör att man inte längre möts på daglig basis.
Varje gång man påbörjar något nytt brukar man ju knyta åtminstone tillfälliga kontakter. Ny arbetsplats, ny hobby, ny skola eller vad som helst. Det är väl bara att utsätta sig för sociala situationer. Tycker man om att gymma kanske man kan gå med i lokala SL-föreningen. Börja någon lagsport. Lokala LAN/spelhäng. Det finns ju folksamlingar att umgås med för de flesta intressen och sysselsättningar. |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:34. |